Gamex och CDON Expo i nytt samarbete

Spelmässan Gamex och hemelektronikmässan CDON Expo ingår samarbete och arrangeras parallellt på Kistamässan under höstlovet den 31 oktober-3 november 2013. Samarbetet innebär att två av branschens starkaste aktörer går ihop för den ultimata mässupplevelsen.

Under höstlovet går Gamex och CDONExpo av stapeln under samma tak på Kistamässan i Stockholm. Gamex har etablerat sig som mötesplatsen för alla som älskar konsolspel och datorspel – i fjol arrangerades mässan för tredje gången. CDON Expo är en hemelektronikmässa för konsumenter och arrangerades för allra första gången på Kistamässan i december i fjol. På mässan fick besökarna chansen att prova det nyaste, hetaste och coolaste inom hemelektronik samt chansen att träffa tillverkarna.

– Samarbetet med CDON Expo innebär att vi breddar utbudet för besökarna och ger dem mervärde. De får chansen att ta del av både spel och hemelektronik under några spännande dagar. Vi är två starka aktörer som vill leverera stora mässupplevelser för de som kommer och besöker oss , säger Gital AL-Ebeyawi, projektledare för Gamex.

Läs mer: www.gamex.se & www.facebook.com/Gamexmassan

För mer information om Gamex, kontakta:
Gital AL-Ebeyawi, projektledare, gital@artexis.se , 08-506 650 89
Joakim Gerhardsson, pressansvarig Gamex/Artexis, joakim.gerhardsson@artexis.se , 08-506 650 35

För mer information om CDON Expo, kontakta:
Mats Saveros, mats.saveros@cdon.com , 0700-80 75 15

Om Gamex

Gamex är mötesplatsen för alla som älskar konsolspel och dataspel. Förutom spel kan besökarna även uppleva musik, film och nöjen. Besökarna får prova på det senaste inom spelvärlden, upptäcka de senaste nyheterna inom film och animation, samt lyssna på intressanta föreläsningar och seminarier. Gamex kommer i år att arrangeras under höstlovet, den 31 oktober-3 november på Kistamässan i Stockholm. Läs mer om Gamex.