Högaktuell spelkändis till Gamex och CDON Expo

En av 2013 års mest efterlängtade spellanseringar är senaste delen i en av världens mest sålda spelserier: ”Assassin’s Creed IV: Black Flag”. Under Gamex och CDON Expo kommer besökarna att få möjlighet att träffa en av personerna bakom senaste spelet och höra hur den kreativa processen bakom en miljonsuccé går till. Gamex och CDON EXPO arrangeras under höstlovet den 31 oktober-3 november på Kistamässan i Stockholm.

På Gamex ges besökarna möjlighet att träffa och få en Assassin’s Creed IV Black Flag t-shirt signerad av Jean-Sebastien Decant i Ubisofts monter under fredagen den 1 november mellan kl 15.00-16.00 . Decant är Lead Designer och en av de ytterst ansvariga hos ”Assassin’s Creed IV”:s kanadensiska utvecklare. Decant har en mångårig bakgrund inom spelbranschen och har tidigare arbetat med miljonsäljare som ”Heavy Rain”, ”Far Cry 3”, ”Driver San Fransisco” och ”Tom Clancys Rainbow Six”.

”Assassin’s Creed”-seriens signum är äventyr, spänning och en historisk detaljrikedom. Något som lätt känns igen även i senaste spelet där spelaren tas med på ett storslaget äventyr genom sjöröveriets gyllene ålder. Som huvudpersonen Edward Kenway möter man Karibien under tidigt 1700-tal och även ett flertal ökända pirater ur historieböckerna: Svartskägg, Anne Bonney, Calico Jack och den grymme kapten Charles Vane.

För pressbilder och biografi om Jean-Sebastien Decant:

Klicka här!

Läs mer om Assassin’s Creed IV Black Flag och se den senaste Story trailer:

www.assassinscreed.com

Läs mer om Gamex :
www.gamex.se
www.facebook.com/Gamexmassan

Ackreditering
Klicka här för att ackreditera dig till Gamex och CDON Expo. Parkering ingår ej i ackrediteringen.

För ytterligare information om Gamex, kontakta:
Gital Al-Ebeyawi, projektledare Gamex, 08-506 650 89, gital.al-ebeyawi@artexis.se
Joakim Gerhardsson, pressansvarig Gamex, 08-506 650 35, joakim.gerhardsson@artexis.se

För mer information om Ubisoft, kontakta:
David Antell, PR Manager, Ubisoft, +46 709-47 60 19, david.antell@ubisoft.com
Marcus Legler, Mi5 Communications, +46 (0)708 – 25 78 76, ml@mi5communications.com

Om Gamex
Gamex är mötesplatsen för alla som älskar konsolspel och dataspel. Förutom spel kan besökarna även uppleva musik, film och nöjen.  Besökarna får prova på det senaste inom spelvärlden, upptäcka de senaste nyheterna inom film och animation, samt lyssna på intressanta föreläsningar och seminarier. Gamex kommer i år att arrangeras tillsammans med CDON EXPO under höstlovet, den 31 oktober-3 november på Kistamässan i Stockholm. Läs mer om Gamex.

Om Ubisoft
Ubisoft är en av världens ledande utgivare, producenter och distributörer av interaktiva underhållningsprodukter och har vuxit starkt genom att utvidga antalet produkter och uppköp av leverantörer. Ubisoft har kontor i 26 länder och säljverksamhet i 55 länder. Företaget levererar högkvalitativa dataspel och omsatte 2010/2011 mer än 1 039 miljoner euro. Läs mer på www.ubisoftgroup.com, Läs mer om Assassin’s Creed III www.assassinscreed.com och Far Cry 3 www.farcry3.com