Hollywood kommer till Comic Con Malmö

Comic Con Malmö är glada över att kunna avslöja två nya spännande partnersamarbeten – med A Date with Hollywood och Nordic Game. Comic Con Malmö arrangeras den 12-13 september 2015 på Malmömässan.

Kanske drömmer du om en filmkarriär i Hollywood? Eller har någon gång funderat över hur en rollsättare jobbar och hur gör de sina urval? Om du vill göra verklighet av din dröm kan A Date with Hollywood vara ett steg i rätt riktning. A Date with Hollywood, arrangerat av Nordic Creative Group, gick för första gången av stapeln i Stockholm 24-25 april och hade en sedan länge utsåld workshop, där deltagare fick träffa och jobba med toppnamn ifrån filmbranschen i Los Angeles. Tillsammans med Nordic Creative Group, tas nu det hyllade konceptet till Comic Con Malmö. Det handlar om en workshop-dag, med inbjudna toppnamn i en Hollywood-panel. Här får deltagare inspiration, tips och svar på sina frågor som rör film och tv. Det kommer endast vara ett begränsat antal deltagare och separata biljetter till denna workshop, som även inkluderar inträde till Comic Con Malmö.

– Vi är helt överväldigade av responsen vi fått på A Date with Hollywood och den enorma mängd positiv feedback som fortsätter strömma in! Det ska bli otroligt spännande att utveckla detta vidare och erbjuda fler chansen att få vara med redan i höst genom vårt samarbete med Comic Con Malmö”, säger skådespelaren Christian Magdu och manusförfattaren Christin Magdu, paret bakom produktionsbolaget Nordic Creative Group, som driver A Date with Hollywood-konceptet.

Nordic Game är det andra partnersamarbetet som Comic Con Malmö kan avslöja. På Comic Con Malmö introduceras ”Nordic Game Universe”, en aktivitetsyta där publiken får träffa en rad av de mest spännande nordiska spelutvecklarna och naturligtvis testa deras spel. Om du vill upptäcka de nästa stora hitarna från de nordiska spelutvecklarna – är det här det den rätta platsen att gå till.

Vi är extremt glada över samarbetet med Comic Con Malmö och att erbjuda en ny och unik upplevelse för alla mässbesökare. Och samtidigt ge möjligheten för de talangfulla utvecklarna i den nordiska spelindustrin, att visa upp vilken stor kapacitet de besitter, samt ge dem chansen att få träffa sin publik i verkligheten, säger Erik Robertson, vd, Nordic Game Resources.

För mer information om Comic Con Malmö, kontakta:
Christian Kullman, projektledare, christian.kullman@easyfairs.com, 08-506 650 99
Marika Metsola Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Om Comic Con Malmö
Comic Con Malmö är en expansion av välkända Comic Con Gamex som är Nordens största kombinerade spel, serie- och filmmässa. På plats finns såväl spelutvecklare, serietidningsskapare och delar av Hollywoods film- och serieindustri. Gamex startade 2010 och har stadigt lockat runt 30 000 besökare till Kistamässan. Hösten 2014 slogs Gamex ihop med världskända MCM Comic Con. I år expanderar mässan till Malmö och arrangeras under två fartfyllda dagar på Malmömässan i Malmö. Den 12-13 september välkomnar vi alla till Malmömässan i Malmö!
Läs mer på http://www.comiccon.se/

Om Artexis Easyfairs

Artexis Easyfairs arrangerar idag 125 evenemang i 16 länder och driver 8 mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Kistamässan och Malmömässan). Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två tydliga affärsområden; Artexis, som äger och driver mässanläggningar, samt mötes- och mässarrangören Easyfairs, som arrangerar över 50 egna mässor årligen i Sverige. Under 2013-14 hade bolaget 396 anställda och omsatte 93 miljoner euro. Läs mer www.artexis.com www.easyfairs.com