Hud & Kosmetik parallellt med Apotek & Egenvård 2015

Nästa år arrangeras SHR:s mässa Hud & Kosmetik parallellt med Apotek & Egenvård. Tanken är att samarbetet ska leda till fler branschöverskridande möten och ett utbyggt seminarieprogram.  De båda mässorna äger rum på Kistamässan i Stockholm den 2-3 september 2015.

Hud & Kosmetik, hudvårdsbranschens egen mässa i regi av SHR, arrangerades senast på NackaStrandsMässan den 14-15 mars 2014. Men i och med samarbetet med Apotek & Egenvård, mötesplatsen för de som arbetar med egenvårdsprodukter och läkemedel, flyttar mässan nu till Kistamässan i Stockholm.

– Vi på Artexis är mycket glada över samarbetet med SHR. Vi tror att det höjer upplevelsen för våra och deras besökare, och tillsammans skapar vi fler branschöverskridande möten. Vi ser på sikt att det här kommer att förstärka den kunskapsmötesplats som vi vill skapa på Apotek och Egenvård, säger Cecilia Eckervig, projektledare för Apotek & Egenvård.

– Ett samarbete med Apotek & Egenvård ger oss möjligheten att utveckla vår mässa och nå ut till fler vilket vi ser som stora fördelar för vår mässa Hud & Kosmetik, säger Annica Joensuu på SHR.

Redan om några månader är det dags för Apotek & Egenvård 2014, som arrangeras på Kistamässan i Stockholm den 2-3 september.

Klicka här för att ackreditera dig till Apotek & Egenvård 2014!

Läs mer om mässan på www.apotekegenvard.se.

För ytterligare information om Apotek & Egenvård, kontakta:

Cecilia Eckervig, projektledare, 08-506 650 07, cecilia.eckervig@artexis.se
Joakim Gerhardsson, pressansvarig, 08-506 650 35, joakim.gerhardsson@artexis.se

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis.