Inbjudan till pressfrukost och förhandsvisning av Comic Con Gamex

Comic Con Gamex – Sveriges största spel-, serie- och filmmässa intar Kistamässan torsdag 30 oktober till 2 november. Här skapas en ny värld av spel och underhållning, där film, konsol- och datorspel, serier och fandoms möts. Torsdagen den 30 oktober klockan 8.30 är du bjuden till pressfrukost och förhandsvisning av Comic Con Gamex - innan mässan öppnar för allmänheten!

Var: Bistro Bar, Kistamässan.
När: Torsdag 30 oktober, klockan 08.30-10.00. Frukost serveras från klockan 8.00.
O.s.a.: Senast tisdag 28 oktober till marika.renstrom@artexis.se

Under pressfrukosten får ni höra grundaren och projektledaren för Comic Con Gamex, Gital AL-Ebeyawi, berätta om bakgrunden till den nordiska satsningen. Efter frukosten öppnar vi upp dörrarna till mässgolvet och ni får möjlighet att besöka alla montrar, samt träffa och intervjua en selektion av företag, utvecklare, skapare och karaktärer, samt ”klämma och känna” på nyheter innan mässan öppnar.

Välkomna!

Observera att pressackreditering krävs för förhandsvisningen. Ackreditera dig här www.comiccon.se/Press/Pressackreditering. Ta med din ackreditering till mässan. Den gäller som din entrébiljett.

Här är ett urval av höjdpunkterna på Comic Con Gamex 2014:

* PlayStation ger besökarna chansen att för första gången förhandstesta tre av 2015 års mest emotsedda spel redan nu - det efterlängtade actionrollspelet Bloodborne, det filmiska äventyret The Order: 1886 och skräckspelet Until Dawn. Dessutom besöker spelutvecklare från studion Sumo Digital scenen M12/VIP och ger en unik presentation om utvecklingen av kommande Little Big Planet 3. I PlayStations monter firas även 10-årsjubileumet av bästsäljaren SingStar med nya spelet Ultimate Party.
* Kom och testa Xbox One – allt-i-ett-underhållningssystemet från Microsoft, där de bästa spelen, den bästa online-upplevelsen, dina favoritfilmer, musik, sport och live-TV samlas på ett ställe. Ta även chansen att spela kommande Halo: The Master Chief Collection samt andra storspel såsom Sunset Overdrive, Forza Horizon 2 och Assassins Creed Unity.
* Fira Ghostbusters 30-års jubileum tillsammans med Viaplay lördagen 1 november klockan 16.45-18.45 och i Deadbeats tidningskiosk kanske du till och med träffar ett och annat spöke.
* Batman fyller 75 år som karaktär, Viaplay uppmärksammar detta exklusivt på Comic Con Gamex med Batman samt världens enda officiella fungerade Batmobile.
* Träffa och utmana Splay i Batman: Arkam Origins på plats tillsammans med Viaplay.
* Spela ett av de mest efterlängtade spelen Assassins Creed Unity och möjlighet att testa Far Cry 4 samt det innovativa spelet “The Crew”. Från Ubisofts studio Massive, kommer man dessutom att visa ett av de mest imponerande spelen som släpps 2015: Tom Clancy´s The Division
* Bandai Namco Games introducerar storspelen Project Cars med Oculus Rift, Lara Croft and the Temple of Osiris, Kingdom Hearts 2.5 HD Remix, Tales of Zestiria och Dragon Ball Xenoverse. De senare två presenteras av producenterna själva, Hideo Baba och Masayuki Hirano.
* EA bjuder på storslagen Sverigepremiär för Dragon Age: Inquisition och Battlefield Hardline, båda spelbara på plats, långt innan releasedatum.
* Träffa utvecklarna bakom The Division, svenska MASSIVE från Malmö.
* Den nordiska mästaren i cosplay och hennes tvillingsyster kommer och berättar om sina resor och hur de skapar sina fantastiska dräkter. Missa heller inte kvalen till världsmästerskapen i Japan, där svenska talanger gör upp på söndagen klockan 14.00, Närcom.
* Lyssna till filmskaparna Måns Mårelind och Björn Stein, bakom filmer som Känn ingen sorg, De drabbade, Storm och Underworld.  QA-panel, lördag klockan 16.00-17.00.

Se hela programmet här.