Inbjudan till Sportfiskemässans pressmöte fredag 21 mars på Kistamässan

Sportfiskemässan firar 10-årsjubileum i år med rekordmånga utställare. Sportfisket är på rejäl frammarsch som fritidsaktivitet. En stor del av de nya utövarna är barn och ungdomar samt kvinnor. Media hälsas välkomna till ett pressmöte fredag 21 mars klockan 11.30 på Kistamässan. Sportfiskemässan arrangeras på Kistamässan i Stockholm den 21-23 mars.

Sportfiskemässan är Sveriges största mötesplats för alla sportfiskare – oavsett vilken kategori av sportfiskare man tillhör. Runt två miljoner utövar sportfiske någon gång varje år. Av dem utgör nära 800 000 barn och ungdomar upp till 16 år. Under de 10 år som Sportfiskemässan funnits till har sportfisket utvecklats. Man ser tydligt i dag att det är mer trendigt att vara sportfiskare. Man kan också tydligt märka att fler unga börjar fiska igen.

På pressmötet bjuder vi på lunch och kaffe. Notera att du måste ackreditera till mässan om du vill besöka den utöver pressmötet. Klicka här för att se pressinbjudan till själva mässan. Där kan du läsa mer om vad som händer på mässan.

Plats och tid

Plats: Loungen, Kistamässan
Dag:
Fredag 21 mars
Tid:
Klockan 11.30-12.25
Anmälan:
Till Joakim Gerhardsson, joakim.gerhardsson@artexis.se eller på telefonnummer 08-506 650 35. Vänligen meddela i samband med anmälan om du har några allergier och/eller särskilda önskemål om mat.

Innehåll
Pär Lindberg berättar om bland annat trender i fisket och det ökade intresset bland ungdomar, framför allt tjejer. Därefter intervjuar han ett antal profiler och aktiva inom fisket. I samband med det ges även journalister möjlighet att ställa frågor.

Medverkande (finns tillgängliga för intervjuer)

Agneta Brunell, projektledare för Sportfiskemässan
Pär Lindberg, pressinformatör för Sportfiskemässan och fiskar allt med spö, lina och krok
Cecilia ”Gösdrottningen” Grönberg, sportfiskeprofil, bloggare mm
Evelina Henriksen, sportfiskeprofil och bloggare
Emma Lindgren, ung sportfiskeprofil och flugbindare
Johannes Haslum, ung sportfiskeprofil med gädda som specialitet
Tobias Fränstam, fiskevårdsansvarig på Sportfiskarna och inbiten sportfiskare
Johan Bäck och Christofer Torbiörnsson från unga produktionsbolaget Freewater Pictures

Pressackreditering
Ackreditera dig till Sportfiskemässan genom att klicka här! Presskortet gäller som fri entré till mässan.

Läs mer: www.sportfiskemassan.se
www.facebook.com/sportfiskemassan

För ytterligare information, kontakta:
Agneta Brunell, projektledare, agneta.brunell@artexis.se, 0708-27 70 43
Joakim Gerhardsson, pressansvarig, joakim.gerhardsson@artexis.se, 08-506 650 35
Pär Lindberg, Sportfiskemässans pressinformatör, parlindberg@yahoo.com, 070-548 58 78

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis.