Kan fiske göra att vi mår bättre?

Sportfiskesporten växer rejält och kryper allt längre ner i åldrarna. Tioårsjubilerande Sportfiskemässan är Sveriges största mötesplats för alla fiskare. Här finns bland annat Europas största mobila akvarium, fiskeskolor, kastbana, nya båtar, de senaste produkterna och kändisarna från TV. Nu är scenprogrammet klart på årets Sportfiskemässa som arrangeras den 21-23 mars på Kistamässan i Stockholm.

Scenprogrammet på Sportfiskemässan 2014 – som nu är klart – är större och mer innehållsrikt och varierande än någonsin tidigare. Under mässans alla tre dagar erbjuds bland annat spännande föreläsningar, rådgivning, tips och panelsamtal. Över 30 olika programpunkter finns med.

Två av höjdpunkterna:

Sveriges Funktionshindrades Frilufts- och Fiskeförening
Fredag 21 mars klockan 12.30
Alla ska ha en möjlighet till ett aktivt friluftsliv på sjön oavsett hinder. Jonas Nilsson och Ella Micalsen presenterar SFFF:s verksamhet och bjuder in till frågestund. I deras monter presenteras även båten Fred 25 som underlättar för att kunna leva ett aktivt liv från rullstol.

Fiske - en outdoor medicin
Fredag 21 mars klockan 13.30
Kan sport- och fritidsfiske bidra till att vi mår bättre? Svaret är ja - och här får ni berättelserna. Följ moderator Robert ”Robbo” Jonssons intressanta samtal om fiske och folkhälsa med sportfiskare som berättar om sina erfarenheter av fisket. Utöver skådespelaren Rafael Edholm medverkar även Ella Micalsen, Siv ”Sivan” Jansson, Jonas Nilsson och Jeanette ”Fiskemorsan” Linnarud.

Klicka här för att ta del av hela scenprogrammet. Med reservation för eventuella ändringar.

Ackreditera dig till Sportfiskemässan genom att klicka här! Presskortet gäller som fri entré till mässan.

Läs mer: www.sportfiskemassan.se
www.facebook.com/sportfiskemassan

För ytterligare information, kontakta:
Agneta Brunell, projektledare, agneta.brunell@artexis.se, 0708-27 70 43
Joakim Gerhardsson, pressansvarig, joakim.gerhardsson@artexis.se, 08-506 650 35