Kistamässan lockar Europas värsting

På nya mässan, Caravan & Camping, den 24-27 februari har Volkner Perfomance Wall-Out världspremiär.

Det är världens mest välbyggda och även en av de absolut dyraste husbilarna på marknaden. Det man först imponeras av är bilgaraget mellan hjulaxlarna. En unik och patenterad lösning. Volkner Performance Wall-Out är generation två av Performance modellen. Första generationen gjorde sig ett namn genom att medverka i bland annat engelska motorprogrammet TopGear.

Volkner har aldrig visat sina husbilar utanför Tyskland. Men nu lägger de världspremiären av sin hittills exklusivaste husbil till Kistamässan i Stockholm. Anledningen är att Sverige är ett föregångsland vad gäller husbilar. Intresset för husbilar är större här än i något annat land. Det i kombination med att den svenska ekonomin är starkare än i övriga Europa gör att företaget söker sig hit.

Bilen byggs av makarna Gerhard och Stephanie Volkner och kunderna är en lika hemlig som exklusiv skara. På prislappen står det cirka tolv miljoner kronor. Mer om du maxutrustar. Företagets historia och övriga sortiment kan ses på www.volkner-mobil.de

För mer information kontakta Stefan Janeld på husbilentest@telia.com eller Karin Andersson på karin.andersson@kistamassan.se 08-506 650 58

Kontakt Volkner mobile Simonshöfchen 41 D-42327 Wuppertal Telefon: (+49) 202 27 33 50 Fax: (+49) 202 273 35 20 Email: info@volkner-mobil.com Internet: www.volkner-mobil.com