Lärarförbundet ny samarbetspartner för SETT

Skandinaviens största mässa och konferens på temat det moderna lärandet i skolan, SETT (Scandinavian Educational Technology Trasformation), har idag fått ytterligare en stark samarbetspartner. Mässan och konferensen arrangeras av Artexis och Rektorsakademien Utveckling i samarbete med Utbildningsförvaltningen i Stockholm och äger rum den 17-18 april på Kistamässan i Stockholm.

Samarbetet betyder att Lärarförbundet går in som samarbetspartner och tar en aktivare roll i arrangemanget.

– Digitaliseringen är en av de viktigaste frågorna för att skapa en modern skola. Likvärdighet, tillgång och fortbildning är utmaningar som måste lösas. Vi har inte råd att låta bli att satsa på IT om vi ska kunna förbereda eleverna för samhällets krav på digital kompetens, säger Lärarförbundets ordförande Eva-Lis Sirén.

SETT2013 vänder sig till lärare i grund- och gymnasieskolan, förskolan och fritidshemmen samt rektorer och skolchefer som erbjuds det mest intressanta och mest innovativa som finns att tillgå i Skandinavien när det gäller det moderna, digitala lärandet.

– Det är naturligtvis jätteroligt att vi får en så stark partner i Lärarförbundet som i och med detta visar att man verkligen vill modernisera både skolans och lärarens roll för framtiden, säger Fredrik Svensson, medgrundare till SETT.

Läs mer på www.settdagarna.se

För mer information om konferensdelen:
Fredrik Svensson, Rektorsakademien Utveckling, fredrik@rautveckling.se, 073-340 41 10

För mer information om utställardelen och Kistamässan:
Gital Al-ebeyawi, projektledare SETT, gital@artexis.se, 076-631 13 93
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Artexis, marika.renstrom@artexis.se, 08-508 650 35

Lärarförbundets kontaktperson:
Kristina Stutterheim, kommunikationschef, kristina.stutterheim@lararforbundet.se, 08-737 65 00

Iréne Geoghegan Katzeff, projektledare, irene.geoghegan-katzeff@lararforbundet.se, 08-737 67 49

Om SETT
SETT är Skandinaviens största mässa och konferens inom området det innovativa och moderna lärandet. SETT står för ”Scandinavian Educational Technology Transformation" och handlar om att få skolans professionella medarbetare att känna inspiration, ökad nyfikenhet och kunskap kring hur det moderna lärandet kan utvecklas i just deras skolor mot högre måluppfyllelse. Till SETT 2012 kom ca 4500 personer från 3 länder och 193 kommuner. Mässan och konferensen genomförs av Kistamässan och Rektorsakademien Utveckling i samverkan med Stockholms Stads Utbildningsförvaltning för andra året i rad den 17-18 april 2013 på Kistamässan i Stockholm.
Läs mer på www.settdagarna.se