Lyckat verksamhetsår för Kistamässan

2011 var ett mycket lyckat verksamhetsår för Kistamässan. Totalt genomfördes 36 egna mässor och större externa evenemang, vilket är nytt rekord. Hundratals konferenser, stora som små, och andra evenemang har genomförts jämsides och lokalerna har använts maximalt.

Året som inleddes med publikmässorna Husdjursmässan, Sportfiskemässan och Rum & Trädgård och avslutades med Apoteksmässan, Sveriges Bageri- och Konditorimässa, Gamex, och Samhällsäkerhet i samverkan var hittills det mest intensiva året på Kistamässan. Från januari till december (med uppehåll för sommaren) genomfördes totalt 36 evenemang, både egna mässor och större externa evenemang på Kistamässan, vilket är nytt rekord.

– 2011 var ett intensivt år med en härlig mix av olika evenemang. Framförallt har vi märkt en ökad efterfrågan från mötes- och konferensköpare från utlandet, som söker lokaler i Kista Science City, med närhet till Arlanda och som kan erbjuda bra boende och mat i en miljödiplomerad anläggning, säger Christer Ekman, affärsområdeschef för externa arrangemang på Kistamässan.

Även 2012 blir ett mycket bra år, med ett flertal återkommande och nya evenemang att se fram emot.

–Vi har två nya branschmässor att se fram emot i vår, Seniorliv i världsklass och SETT. Den förstnämnda är en mässa och konferens om äldrefrågor, som riktar sig till offentlig- och privat sektor, politiker samt idéburna organisationer. SETT är en mässa och konferens om det innovativa och moderna lärandet i skolan och riktar sig till lärare, skolledare eller för den som arbetar med förvaltningsfrågor, säger Björn Wengse, affärsområdeschef för egna mässor på Kistamässan.

För ytterligare information kontakta:
Björn Wengse, affärsområdeschef egna mässor, Kistamässan, tel. +46 (0)708 19 28 86
Christer Ekman, affärsområdeschef externa arrangemang, Kistamässan, tel. +46 (0)8 506 650 42
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Kistamässan, tel. +46 (0)8 506 650 35, marika.renstrom@kistamassan.com

Om Kistamässan

Kistamässan är en av Sveriges mest centrala och flexibla mäss- och eventanläggningar, som är strategiskt placerad i hjärtat av den företagsexpansiva regionen Kista Science City. I de moderna lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella besökare. Läs mer om Kistamässan.