Ny huvudpartner till Apotek & Egenvård

På höstens mötesplats Apotek & Egenvård är Apoteket AB ny huvudpartner i år. I och med samarbetet presenteras en av nyheterna – Forum för branschfrågor. Dessutom finns även Temascenen Hälsa som skapats tillsammans med Pia Löfvenmark, SHRs workshopsscen och ett specifikt område för receptbelagda läkemedel som nyheter för i denna upplaga. Mässan arrangeras på Kistamässan i Stockholm den 2-3 september 2014.

– Att Apoteket AB går in som huvudpartner till mässan känns väldigt bra. Det visar att Apotek & Egenvård är en viktig mötesplats, där besökaren kan ta del av aktuella frågor i branschen, se de senaste nyheterna, höra nya rön och ta del av de senaste trenderna, säger Cecilia Eckervig, projektledare för Apotek & Egenvård.

Bland årets nyheter på mässan kan vi bland annat nämna följande:

• Apoteket AB står bakom en del av seminarieprogrammet – Forum för branschfrågor. Här ligger fokus på att diskutera aktuella ämnen i branschen. Seminarieprogrammet har tema Receptläkemedel den 2 september och tema Egenvård den 3 september.

Temascenen Hälsa, framtagen tillsammans med Pia Löfvenmark och Lintus AB som bjuder på två fullspäckade dagar med ett föreläsningsprogram som täcker både stort och smått inom hälsa och egenvård.
Området för receptbelagda läkemedel, där ett fåtal aktörer från läkemedelsbranschen presenterar nyheter inom receptbelagda läkemedel. Syftet är att legitimerad personal ska få chansen att på ett informativt sätt få demonstrationer om nya sätt att distribuera befintliga substanser eller få information om nya substanser.
SHR kommer att erbjuda demonstrationer och visningar på sin workshopscen där aktörer inom hudvårdssegmentet visar nyheter och presenterar aktuella rön. Bland annat kommer Tony Irving att finnas där under tisdagen.

Läs mer om scenprogrammet

Klicka här för att ackreditera dig till Apotek & Egenvård 2014!

Håll dig uppdaterad på www.apotekegenvard.se.

För ytterligare information om Apotek & Egenvård, kontakta:

Cecilia Eckervig, projektledare, 08-506 650 07, cecilia.eckervig@artexis.se
Marika Metsola Renström, pressansvarig, 08-506 650 35, marika.renstrom@artexis.se