Nya datum för Upplev Sverige

Det stora intresset medför att arrangören av nya Upplev Sverige senarelägger vårens premiär med två veckor, till 26-28 april 2013.

Publikmässan Upplev Sverige, som äger rum för första gången i på Kistamässan i Stockholm byter datum till 26-28 april 2013.

– Gensvaret för mässan har varit väldigt positivt, vilket gör att vi vill ta chansen att nyttja en större del av våra lokaler, något som är möjligt i och med datumjusteringen, säger Cecilia Eckervig, projektledare för Upplev Sverige på Kistamässan.

Läs mer om Upplev Sverige.

För ytterligare information kontakta:
Cecilia Eckervig, projektledare för Upplev Sverige, Artexis Nordic, 08-506 650 07, cecilia.eckervig@artexis.se

Marika Renström, pressansvarig, Artexis Nordic, 08-506 650 35, marika.renstrom@artexis.se

Om Upplev Sverige
Med ett tydligt framtidsfokus och ett spektakulärt nytänkt ger publikmässan Upplev Sverige smakprov på nya och framtida svenska reseupplevelser och evenemang, kittlande attraktioner och utmaningar. Upplev Sverige erbjuder allt från storstadsupplevelser till äventyr och kulturattraktioner med syfte att öka närturismen med positiva effekter på ekonomi och miljö. Bland utställande företag finns turistdestinationer, andra starka resmål och attraktioner, evenemang och utmaningar, hotell och andra boendeanläggningar, starka svenska varumärken inom design och mode. Men även reseproducenter, transportörer, anläggningar, leverantörer av digitala och andra resetjänster och kringutrusning. Mässan har premiär den 26-28 april 2013 på Kistamässan i Stockholm.

Artexis Nordic driver två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Artexis Nordic arrangerar ett 20-tal egna mässor i Sverige varje år. Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group.