Nya talare klara för Sweden Broadband Conference

Nya talare klara för Sweden Broadband Conference Förberedelserna inför Sweden Broadband Conference, en mötesplats för aktörer inom ICT, bredband och Telecom, är nu inne i ett aktivt skede. Seminarieprogram och andra aktiviteter planeras för fullt. Nu är ytterligare fyra välrenommerade talare klara den 15 juni. Årets mest intressanta bredbandskonferens, Sweden Broadband Conference, äger rum på Kistamässan 15-16 juni och nu har flera nya intressanta talare bekräftats till programmet.
Göran Marby, generaldirektör och chef för Post och Telestyrelsen och Reinald Krueger, erfaren föreläsare och Head of Unit European Commission Information Society and Media Directorate- General, kommer att föreläsa i ämnet "Lagstiftning om bredband", där Göran Marby talar om vilka regler som gäller i Sverige medan Reinald Krueger pratar ur ett europeiskt perspektiv.
"Grön ICT" kommer att vara ett annat seminariespår, där Nicola Villa, Senior Director, Connected Urban Development på Cisco och Per-O Andersson är talare. Nicola Villa kommer att prata om "The Clinton Global Initiative" och Per-O Andersson talare om projektet "The Royal Seaport".
Vidare kommer världens största stadsnät, AB Stokab i Stockholm och projektet "Fiber till byn", ett landsbygdsprojekt för att bygga bredband, att presenteras.
Håll dig uppdaterad på www.kistamassan.com/events/broadband2011.

Vid frågor om Sweden Broadband Conference 15-16 juni, vänligen kontakta: Gital AL-Ebeyawi, projektledare, Kistamässan Tel +46 8 506 650 89, gital.alebeyawi@kistamassan.com Ann-Marie Norberg, pressansvarig, Kistamässan Tel +46 8 506 650 63, annmarie.norberg@kistamassan.com Crister Mattsson, Senior Advisor, Sweden Broadband Association Tel +46 70 092 7792, crister.mattsson@acreo.se

Kistamässan – Sveriges mest centrala mäss- och eventanläggning – är strategiskt placerad i hjärtat av den företags-expansiva regionen Kista Science City. I de nybyggda lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella kontakter.