Nya teman presenteras på Ekonomimässan

Ekonomimässan, som hålls för andra året i rad, sätter bland annat lön, e-faktura och elektronisk fakturahantering (EFH) i fokus. Mässan genomförs den 19-20 september på Kistamässan i Stockholm.

Ekonomimässan är mötesplatsen som samlar närmare 2 000 ekonomer och företagare, samt 100 utställare kring ekonomi och ekonomihantering under två dagar. Inom ramen för Ekonomimässan skapas nu en arena för affärer och kontakter kring lön samt e-faktura och elektronisk fakturahantering (EFH), där besökare kan ta del av kunskap och information kring dessa områden.

I samarbete med Löneföreningen, lyfter Ekonomimässan lön som ett nytt temaområde. Verksamma inom löneområdet bjuds in för att se nyheter och möta leverantörer och ta del av kunskapsutvecklande seminarier.

Ekonomimässan ger oss en viktig plattform att synliggöra löneyrket. Ett forum för kompetensutveckling och ett tillfälle att möta leverantörer och ta del av nyheter och regler som påverkar yrket, säger Zennie Sjölund, tf ordförande Löneföreningen.

Elektronisk Fakturahantering (EFH) blir allt vanligare på stora och medelstora företag. Och för den mindre företagaren behöver varken elektronisk fakturahantering eller e-faktura vara komplicerat att implementera.

– Det senaste året har molnbaserade lösningar anpassade för mindre företag och organisationer lanserats. Samtidigt som EFH blir möjligt och lönsamt för alla tas e-faktura till nästa nivå. Med lösningar som hanterar alla format blir e-faktura inte längre en IT-fråga utan den naturliga starten i den ekonomiska processen. Ekonomimässan är ett bra tillfälle att informera om områdets möjligheter, säger Charlotte Darth, VD ReadSoft Sverige.

Ekonomimässan arrangeras i samarbete med SRF, Civilekonomerna, Löneföreningen, FAR Akademi och Readsoft.

Läs mer www.ekonomimassan.se

Vid frågor kontakta:
Lina Hann, projektledare, Ekonomimässan, Kistamässan, 08-506 650 02, lina.hann@kistamassan.com

Marika Metsola Renström, pressansvarig, Kistamässan, 08-506 650 35, marika.renstrom@kistamassan.com

Om Ekonomimässan
Den 19-20 september 2012 arrangeras Ekonomimässan för andra året i rad på Kistamässan. Mässan görs i samarbete med SRF, Civilekonomerna, Löneföreningen, Far Akademi och Readsoft. Ekonomimässan är plattformen för nytänkande, kompetensutveckling och framtidstro inom ekonomi och företagande. Här möts man för att ta del av nyheter, delta på kompetensutvecklande seminarier och knyta affärskontakter. Mässan samlar ca 100 leverantörer och organisationer inom ekonomi, administration, information, juridik och företagande. Läs mer om Ekonomimässan.

Om Artexis | Kistamässan
I december 2011 förvärvades Kistamässan av ett av Europas största familjeägda mässbolag Artexis. Kistamässan är en av Sveriges mest centrala och flexibla mäss- och eventanläggningar, strategiskt placerad i hjärtat av den företagsexpansiva regionen Kista Science City. I de moderna lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella besökare. Artexis sköter även driften av nya Malmömässan i Hyllie. Läs mer om Kistamässan.