Nytt rekord i Stockholm - 12 737 besökare

Tioårsjubilerande Sportfiskemässan på Kistamässan bjöd mellan 21 och 23 mars in till tre dagar fyllda av produktnyheter, aktiviteter och kändisprofiler. 12 737 besökare är en ny rekordnotering för Stockholmsupplagan av mässan. Nästa år arrangeras Sportfiskemässan på Elmia i Jönköping den 20-22 mars.

Sportfiskemässan på Kistamässan blev en riktig succé med totalt 12 737 besökare. Det är ett nytt rekord för Stockholmsupplagan av Sportfiskemässan. Årets mässa lockade nämligen omkring 2 600 fler besökare än förra gången den arrangerades på Kistamässan. Framför allt fanns många ungdomar och barn på plats, vilket visar på den starka trenden att sportfisket blivit hetare och mer populärt bland de yngre. Runt två miljoner utövar sportfiske någon gång varje år. Av dem utgör nära 800 000 barn och ungdomar upp till 16 år.

Bland årets höjdpunkter återfanns bland annat invigningen, där näringsministern och Centerpartiets ledare Annie Lööf klippte bandet. På plats fanns även Europas största mobila akvarium, en bloggata där det gick att träffa flera av Sveriges absolut största fiskebloggare, kastbana, nya båtar och de senaste produkterna. Inför storpublik tog även kändisarna Adam Alsing, Rafael Edholm, Markoolio och Millencolin-medlemmen Erik Ohlsson hem en seger i en kast- och frågesportsduell mot ett antal fiskeprofiler.

Nästa år arrangeras Sportfiskemässan på Elmia i Jönköping, precis som förra året. Datumen som gäller är den 20-22 mars 2015.

Läs mer: www.sportfiskemassan.se

För ytterligare information, kontakta:

Agneta Brunell, projektledare, agneta.brunell@artexis.se, 0708-27 70 43
Joakim Gerhardsson, pressansvarig, joakim.gerhardsson@artexis.se, 08-506 650 35