Påminnelse: Pressfrukost och förhandsvisning av Comic Con Gamex – testa spelen före alla andra!

Torsdagen den 30 oktober klockan 8.30 är du bjuden till pressfrukost och förhandsvisning av Comic Con Gamex - innan mässan öppnar för allmänheten! Comic Con Gamex – Sveriges största spel-, serie- och filmmässa intar Kistamässan torsdag 30 oktober till 2 november. Här skapas en ny värld av spel och underhållning, där film, konsol- och datorspel, serier och fandoms möts. Välkommen!

Var: Bistro Bar, Kistamässan.
När: Torsdag 30 oktober, klockan 08.30-10.00. Frukost serveras från klockan 8.00.
O.s.a.: Senast den 28 oktober till marika.renstrom@artexis.se

Under pressfrukosten får ni höra grundaren och projektledaren för Comic Con Gamex, Gital AL-Ebeyawi, berätta om bakgrunden till den nordiska satsningen. Efter frukosten öppnar vi upp dörrarna till mässgolvet och ni får möjlighet att besöka alla montrar, samt träffa och intervjua en selektion av företag, utvecklare, skapare och karaktärer, samt ”klämma och känna” på nyheter innan mässan öppnar.

Välkommen!

Observera att pressackreditering krävs för förhandsvisningen. Ackreditera dig här www.comiccon.se/Press/Pressackreditering. Ta med din ackreditering till mässan. Den gäller som din entrébiljett.

Nyheter publiceras fortlöpande på hemsidan: www.comiccon.se/Aktuellt

För mer information om Comic Con Gamex, kontakta:
Gital AL-Ebeyawi, projektledare, gital@artexis.se, 08-506 650 89
Marika Renström, pressansvarig Kistamässan, marika.renstrom@artexis.se, 08-506 650 35

Om Comic Con Gamex
Spel- och underhållningsindustrin integreras allt snabbare när film, konsol- och datorspel, serier, fandomes och comics möts. Spel blir film, film blir spel, gränserna för upplevelsen suddas ut. Därför låter vi mässorna Comic Con och Gamex mötas på samma plats. För att de hör ihop. För att ta reda på vart vi är på väg. Framtidens spel- och serievärld knackar på dörren. Vi har släppt in den.

Comic Con Gamex är Sveriges största kombinerade spel, serie- och filmmässa. På plats finns såväl spelutvecklare, serietidningsskapare och delar av Hollywoods film- och serieindustri. På höstlovstorsdagen öppnar den första upplagan - under fyra dagar, den 30 oktober - 2 november, välkomnar vi alla till Kistamässan i Stockholm! Läs mer på
www.comiccon.se och www.facebook.com/Gamexmassan

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis.