PlayStation klar för GAMEX

Nordens största spelmässa GAMEX pågår den 3-6 november på Kistamässan i Stockholm. Förra året lockade mässan närmare 30 000 besökare och 50-tal utställare. Nu vill vi presentera en av årets stora dragplåster - PlayStation. Nordisk Film, som distribuerar PlayStation i Sverige, kommer att visa heta spelreleaser och bjuda in än så länge hemliga kändisar.

Förberedelserna inför årets stora spelmässa GAMEX går nu in i slutspurten. Nordisk Film som distribuerar PlayStation gjorde succé redan förra året och kommer i år med nya spännande nyheter.

– Vi på Nordisk Film ser självklart fram emot att vara delaktiga i att bygga vidare på förra årets succémässa. I stil med förra året bjuder vi in spelutvecklare och än så länge hemliga kända gäster. Vi satsar stort på att erbjuda något utöver det vanliga för besökarna på GAMEX med de releaser vi har framför oss, exempelvis Uncharted 3 och alla våra PlayStation Move-titlar. Men störst av allt är PS VITA som helt revolutionerar handhållen gaming. Let’s PlayStation!, säger Nordisk Films marknadschef Christine Platon.

För mer information kontakta:
Gital AL-Ebeyawi, projektledare GAMEX, Kistamässan, tel.: 08-506 650 89, gital@kistamassan.com
Marika Metsola Renström, pressansvarig Kistamässan, tel.: 08-506 650 35, marika.renstrom@kistamassan.com

Om GAMEX
Kistamässan öppnade dörrarna för en helt ny mässa i sitt slag, GAMEX, i november 2010, som lockade 28 200 besökare. GAMEX är mötesplatsen för alla som älskar konsolspel och dataspel. Förutom spel kan besökarna även uppleva musik, film och nöjen. Besökarna får prova på det senaste inom spelvärlden, upptäcka de senaste nyheterna inom film och animation, samt lyssna på intressanta föreläsningar och seminarier. GAMEX kommer i år att arrangeras under höstlovet, den 3-6 november. Läs mer om GAMEX eller gå in på GAMEX Facebook-sida.

Om Kistamässan
Kistamässan är en av Sveriges mest centrala och flexibla mäss- och eventanläggningar, strategiskt placerad i hjärtat av den företagsexpansiva regionen Kista Science City. I de moderna lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella besökare.
Läs mer om Kistamässan.