Premiär för mässa och konferens om modern skolutveckling i Malmö

Efter fyra framgångsrika år i Stockholm är det nu med stor glädje som portarna slås upp för första gången till SETT SYD. Konferensinnehållet omfattar grundskola, gymnasieskola, förskola, fritidshem och specialpedagogik och samlar över 3 500 deltagare. SETT SYD arrangeras den 27-28 oktober på Malmömässan.

Skandinaviens största mässa och konferens inom det moderna och innovativa lärandet, SETT arrangeras för första gången i Malmö. Teman för SETT SYD som genomsyrar hela konferensinnehållet är; Uppdraget, Det transparenta & lustfyllda lärandet, samt Demokrati.

Några av konferensens höjdpunkter:

• Leo Razzak - Jag ser lösningar där andra ser problem
    Vi får lära oss om de motgångar personer som växer upp i förorten drabbas av och ger oss perspektiv på förortens perspektiv.  Leo Razzak berättar att det tragiska i livet inte är att inte nå sina mål, utan det tragiska i livet är att inte ha några mål.
  • Joakim Jardenberg - Internet och demokratin
    Vi får en översikt över hur internet och den teknologiska utvecklingen driver samhällsförändring. Hur ser det ut idag och hur ser det ut imorgon? Vad ställer detta för krav på kompetens hos oss som verkar i skolan?
  • Ulrika Ahlqvist - Låt din hjärna blomma!
    Den sitter mellan dina öron. Ett drygt kilo med över 100 miljarder nervceller som formar tankar, känslor och minnen – dina drömmar och idéer. Den är du. Föreläsningen blir ett mentalt vitamintillskott, ett spännande äventyr in i din egen hjärna.

Se hela konferensprogrammet här

Inspireras på mässgolvet

I utställningen kan du möta närmare 65 utställare med produkter och tjänster kopplade till det innovativa och digitala lärandet.

Invigning
SETT SYD invigs den 27 oktober klockan 9.30. Invigningstalare är Fredrik Svensson, CLO, Rektorsakademien Utveckling samt Maria Rönn, 1:e vice ordförande i Lärarförbundet.

Tid och plats

Malmömässan, Hyllie
27 oktober: 9.00-18.00
28 oktober: 9.00-17.30

SETT SYD arrangeras av RAU och Easyfairs i samarbete med Lärarförbundet.

Vill du som journalist eller fotograf bevaka SETT SYD ackreditera dig här.

För mer information kontakta:
Lina Hann, projektledare SETT SYD, lina.hann@easyfairs.com 08-506 650 02
Fredrik Svensson, Rektorsakademien Utveckling, medgrundare till SETT, fredrik@rautveckling.se, 073-340 41 10
Marika Metsola Renström, pressansvarig Artexis Easyfairs, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Om Easyfairs
Easyfairs är en del av Artexis Easyfairs Group, ett av Europas ledande mässbolag, som arrangerar 125 evenemang i 16 länder och driver 8 anläggningar i Benelux-länderna och Skandinavien. Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två varumärken, Artexis som äger och driver mässanläggningarna, Kistamässan och Malmömässan och mässarrangören Easyfairs, som genomför över 50 egna mässor årligen i Sverige. På Easyfairs mässor får du möjligheten att besöka framtiden. Läs mer om Easyfairs

Om Rektorsakademien Utveckling
RAU, Rektorsakademien Utveckling, är baserade i Stockholm och bedriver utvecklingsprojekt, ledarutveckling, kreativitetsutveckling, omvärldsbevakning och opinionsbildning inom ramen för Svensk skola, arbetsliv och framtid. Vår idé är att bidra till att skolor och företag utvecklas i samklang med samhällsutvecklingen och vår samtid. RAU grundades 2011 av Fredrik Svensson och har sedan starten hunnit bilda en rad viktiga utvecklingsprojekt. Läs mer om RAU och övriga projekt.