Premiär för världens mest exklusiva växthus

Årets Rum & Trädgård har flyttat till en ljusare period och släpper därmed in färgerna och värmen . Två av höjdpunkterna på mässan är Vansta Trädgård, som visar upp världens mest exklusiva växthus, och Burgers Växtgård som låter Medelhavet citrusfrukter förenas med vinterväxternas barr. Rum & Trädgård arrangeras på Kistamässan den 24-27 april 2014. Passion är årets tema.

Hartley Botanic är världens ledande tillverkare av vikorianska växthus. På Rum & Trädgård dyker Victorian Lodge, ett av deras växthus, upp för första gången på en svensk inomhusmässa. Vansta Trädgård har nämligen ett exemplar av det 20 kvadratmeter stora växthuset, med sin höga tak- och vägghöjd, på plats. Hartley Botanic är kända som växthusens Rolls-Royce, och deras växthus är helt fria från invändiga stöttor, balkar och det förekommer inte heller någon kontakt mellan glas och metall. Varje växthus är unik och tillverkas på beställning.

Burgers Växtgård är en annan höjdpunkt på årets Rum & Trädgård. I en inspirationsyta visar de upp vintergröna växter – som tall, granar och enar. Med ytan vill de visa att det går att hålla en trädgård snygg året om. Burgers Växtgård har även hämtat influenser från Medelhavet och kommer till mässan med nya, spännande citrus- och olivsorter ända från Sicilien.

Rum & Trädgård fångar det lustfyllda och energirika i trädgården, balkongen och uterummet. Mässan arrangeras för sjunde året i rad på Kistamässan i Stockholm – men den här gången flyttar mässan från början av mars till slutet av april. Genom flytten till en ljusare period släpps färgerna, värmen och odlarglädjen in.

Pressbild
Klicka här för att ladda ner en pressbild på Victorian Lodge. Ange Vansta Trädgård som fotograf. Du måste logga in på sidan för att kunna ladda ner bilden.
Användarnamn: press
Lösenord: press

Ackreditera dig till Rum & Trädgård genom att klicka här! Presskortet gäller som fri entré till mässan och seminarier i mån av plats.

Läs mer: www.rumochtradgard.com
www.facebook.com/rumochtradgard
#minpassion
#rumochtradgard