Pressinbjudan till Apotek & Egenvård

Välkommen till Apotek & Egenvård – två fullspäckade dagar fyllda av produktnyheter och spännande seminarier! Mässan är Sveriges viktigaste mötesplats för de som arbetar med egenvård, hudvård, kroppsvård, läkemedel och hälsa inom olika branscher.  Apotek & Egenvård (tidigare Apoteksmässan) äger rum den 3-4 september på Kistamässan i Stockholm.

Apotek & Egenvård, som tidigare gick under namnet Apoteksmässan, är ett forum där besökare kan ta del av produktnyheter, möta leverantörer och fylla på med kunskap via mässans seminarier. Över 125 utställare finns på plats. Alla medverkande företag hittar du genom att klicka här.

Till mässan kommer bland annat TLV och Läkemedelsverket för att presentera ett underlag för kundmötet i flera delar om det generiska utbytet. Utgångspunkten är vanliga frågor som patienter kan ha. Presentationen hålls den 3 september klockan 11.00-12.00 i monter A:48.

Under båda mässdagarna hålls även högintressanta och aktuella föreläsningar inom skilda ämnen. Fem höjdpunkter ur seminarieprogrammet är följande:

Ralf Sundberg – ”Kan vi lita på forskningen?”
Tisdag 3 september, klockan 11.00-12.00
Kosmetiska behandlingar och produkter marknadsförs idag genom att hänvisa till forskning och genomförda studier. Vad är det för studier man hänvisar till? Är det verkligen relevant forskning? Docent Ralf Sundberg, författare till boken ”Forskningsfusket”, berättar.

Susanne Einhorn – ”Supernöjda kunder och lyckliga säljare”
Tisdag 3 september, klockan 15.00-16.00
Vad söker vi för slags service och vad vill kunder ha i olika sammanhang? Susanne Einhorn delar med sig av 25 års erfarenhet från detaljhandeln och med säljträningsarbete.

Mikael Björnstedt – ”Idrott, kost och hälsa”
Onsdag 4 september, klockan 09.30-10.30

Vilka tillskott är lämpliga och för vem passar de olika tillskotten? Mikael Björnstedt, professor vid Karolinska Institutet, lär ut vad som inte är lämpligt att stoppa i sig och hur man ska undvika att äta fel prestationshöjande preparat.

Emma Wiklund – ”Krämnörd blev hudvårdsentreprenör”
Onsdag 4 september, klockan 11.00-12.00
Emma Wiklund är supermodellen och krämfantasten som blivit hudvårdsentreprenör med sin egen serie Emma S. Under sin föreläsning berättar hon om sin resa.

Marie Lodén – ”Den säkra skönheten? Myter och möjligheter med hudvård”

Onsdag 4 september, klockan 15.00-16.00
När konsumenterna förväntar sig allt bättre hudvårdsprodukter samtidigt som reglerna för marknadsföring av kosmetika skärps och studier på djur förbjuds – utmanas industrins kreativitet! Marié Loden från Eviderm Institute berättar.

Klicka här för att ta del av hela seminarieprogrammet!

På mässan hittar du även nya satsningen Hälsobaren. Här kan du kickstarta dagen med produkter från några av våra utställare. Produkter som stärker både sinne och kropp. Klockan 13.00 båda mässdagarna besöker även Olga Rönning, känd från tv-programmet ”Biggest loser”, Hälsobaren för att tala om motivation och vikten av hälsa.

Pressackreditering till mässan
Klicka här för att ackreditera dig till Apotek & Egenvård 2013!

Läs mer om mässan på www.apotekegenvard.se.

För ytterligare information om Apotek & Egenvård, kontakta:

Pernilla Åbrink, projektledare, 08-506 650 51, pernilla.abrink@artexis.se
Joakim Gerhardsson, pressansvarig, 08-506 650 35, joakim.gerhardsson@artexis.se

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis.