Pressinbjudan till Promotionmässan i Kista

Välkommen till Promotionmässan – hela Nordens mötesplats för profil- och promotionbranschen. Här finns över 170 utställare, varav ett 40-tal nya utställare, med de senaste produkterna och tjänsterna och ett aktuellt seminarieprogram. Mässan arrangeras den 12-14 augusti på Kistamässan i Stockholm.

Hela profil- och promotionbranschen medverkar på Promotionmässan. Här ges besökare och utställare från hela Norden möjlighet att nätverka, inspireras och framför allt göra affärer. Bland årets närmare 40 nya utställare kan nämnas bland andra Samsonite, Falk & Ross, Målerås Glasbruk och Regatta.

– Med minskade investeringar i den största mediekategorin tv¹, öppnas nu upp nya möjligheter för profil- och promotionbranschen att börja sälja produktmedia² istället för reklamprodukter, säger Kjell Harbom, ordförande SBPR.

Bland mässans inspirerande och tänkvärda talare finns bland Viggo Cavling, från Inizio och tidigare chefredaktör för Resumé, som delar med sig av sina visioner och ger konkreta tips kring konsten att leva i förändring och artisten Petter, med nio album bakom, berättar hur man håller koll på sitt varumärke och hur sponsring kan användas effektivt.

Andra ämnen som tas upp i seminarieprogrammet är bland annat den digitala revolutionen, hållbarhet och affärsmannaskap. Klicka här för att ta del av hela seminarieprogrammet.

Förra mässan hölls i januari 2014. Promotionmässan arrangeras av Artexis i samarbete med SBPR (Svensk Branschförening Profil- och Reklamartiklar) och PWA (Promotion Wholesalers Association).

¹ Enligt Sveriges Mediebyråers senaste sammanställning från maj 2014.
² Produktmedia är ett relativt nytt begrepp, som innefattar alla sorters produkter som försetts med logomärkning, färg och/eller design, i syfte att kommunicera ett specifikt varumärke eller företag.

Ackreditera dig till Promotionmässan genom att klicka här. Presskortet gäller som fri entré till mässan och seminarier i mån av plats.
Läs mer: www.promotion-massan.com/
www.facebook.com/Promotionmassan

För ytterligare information, kontakta:

Johanna Holmudd, projektledare, johanna.holmudd@artexis.se, 08-506 650 81
Marika Metsola Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.se, 08-506 650 35