Pressinbjudan till Sign Scandinavia på Kistamässan

Välkommen till Sign Scandinavia – mötesplatsen för visuell kommunikation! Under tre dagar kan du lyssna till inspirerande föreläsningar och träffa leverantörer och tillverkare inom branschen som presenterar de senaste produkterna och lösningarna. Sign Scandinavia äger rum den 17-19 september på Kistamässan i Stockholm.

Sign Scandinavia har en gedigen bakgrund och arrangeras i år för elfte gången. Senaste mässan arrangerades 2011. Till Sign Scandinavia kommer ledande leverantörer och tillverkare inom branschen för att presentera det senaste inom skyltar, digital signage och storformatsexponering. Material, maskiner och färdiga produkter. Bland annat presenteras över 100 olika inkjetskrivare.

Under de tre dagarna hålls även spännande och högaktuella föreläsningar med stor spännvidd både vad gäller talare och ämnen. Två höjdpunkter ur seminarieprogrammet:

Andreas Ekström – ”Google och den digitala revolutionen”
Andreas Ekström är kulturjournalist på Sydsvenskan i Malmö-Lund. För några år sedan utkom han med en uppmärksammad bok om Google. Under ett spännande seminarium berättar han om världens viktigaste och mäktigaste internetfenomen, men också om hur vi bör förhålla oss som medborgare och användare.

Tisdag 17/9 kl 15.30-16.30, onsdag 18/9 kl 12.30-13.30 och torsdag 19/9 kl 9.30-10.30

Robert Karjel – Ledarskap och medarbetarskap under pressade förhållanden”
Robert Karjell inspirerar kring hur en organisation likväl som den enskilde medarbetaren framgångsrikt möter helt nya uppgifter trots svåra yttre och inre förhållanden och individens egen tveksamhet eller rent utav rädsla. Du får inspiration och insikt i hur det "omöjliga" kan delas upp i hanterliga delar utan att helheten förloras.
Tisdag 17/9 kl 12.30-13.30, onsdag 18/9 kl 9.30-10.30 och torsdag 19/9 kl 11.30-12.30

Klicka här för att ta del av det fullständiga seminarieprogrammet (ändringar kan ske).

Pressackreditering till mässan
Klicka här för att ackreditera dig till Sign Scandinavia! Presskortet ger fri entré till mässan och till seminarier i mån av plats.

Läs mer om mässan på www.signscandinavia.se.

För ytterligare information om Sign Scandinavia, kontakta:

Gital Al-Ebeyawi, projektledare, 08-506 650 89, Gital.AL-Ebeyawi@artexis.se
Joakim Gerhardsson, pressansvarig, 08-506 650 35, joakim.gerhardsson@artexis.se