Rockkonsert och tv-spel på Gamex

- Rocksmith rockar loss med tv-aktuella Junkstars

På Nordens största spelmässa, Gamex 1-4 november på Kistamässan, kommer Stockholmsbandet Junkstars att vara på plats både för att utmana besökarna i höstens största rockspel Rocksmith och för att ge en minikonsert!

Junkstars, hyperaktuella genom tv-serien Junkstars Lifestyle, sluter upp med full kraft på Gamex och bjuder på lite liverock bland alla spel. Efter spelningen kommer Max Diesel, Bronxen, Staven och Matte att utmana musiklystna besökare i Rocksmith.

Rocksmith är det kritikerrosade och autentiska musikspelet från Ubisoft där vem som helst kan plocka upp en, riktig - ingen plast här inte, gitarr och lära sig spela från noll. Självklart kan man också spela och utmana sina vänner hemma en fredagskväll...eller vilken annan dag i veckan som helst.

Junkstars är utöver tv-serien även aktuella med sitt första album, With A Twist of Lemon. Den är producerad av halvt legendariske Thomas Skogsberg (Backyard Babies, Hellacopters) i Sunlight-studion och innehåller elva rocklåtar som flirtar vilt med traditionell punkrock.

Lyssna gärna på smakprov från den kommande skivan här: www.youtube.com/watch?v=BX0aZyKWvj0

Aktiviteter den 2 november på Gamex

• Klockan 12.00, Junkstars spelar på Stars on Stage
  • Klockan 15.00-16.00, Rocksmith-utmaning med Junkstars i Ubisofts monter

Läs mer om Rocksmith www.rocksmith.com och ladda ner pressbilder www.ubisoft.dk/pressfiles/AnnoucementPackage_120315_3pm.zip

Läs mer om Junkstar www.junkstarsofficial.com och ladda ner pressbilder www.ubisoft.dk/pressfiles/JS_pressbild JUNKSTARS.zip

För mer information om Gamex kontakta:
Gital AL-Ebeyawi, projektledare, Gamex, 08-506 650 89, gital@artexis.se
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Artexis, 08-506 650 35, marika.renstrom@artexis.se

För mer information om Junkstars kontakta:
Ira Keelyn, Triada Communication, 0707- 66 67 99, ira@triadacommunication.se

För mer information om Ubisoft kontakta:
David Antell, PR Manager, Ubisoft, 0709-47 60 19, david.antell@ubisoft.com
Marcus Legler, Mi5 Communications, 0708 – 25 78 76, ml@mi5communications.com

Om Ubisoft
Ubisoft är en av världens ledande utgivare, producenter och distributörer av interaktiva underhållningsprodukter och har vuxit starkt genom att utvidga antalet produkter och uppköp av leverantörer. Ubisoft har kontor i 26 länder och säljverksamhet i 55 länder. Företaget levererar högkvalitativa dataspel och omsatte 2010/2011 mer än 1 039 miljoner euro.
Läs mer på www.ubisoftgroup.com.

Om Gamex
Gamex är mötesplatsen för alla som älskar konsolspel och dataspel, som förra året lockade 27 251 spelentusiaster. Förutom spel kan besökarna även uppleva musik, film och nöjen.  Besökarna får prova på det senaste inom spelvärlden, upptäcka de senaste nyheterna inom film och animation, samt lyssna på intressanta föreläsningar och seminarier. Gamex kommer i år att arrangeras under höstlovet, den 1-4 november på Kistamässan i Stockholm.
Läs mer på www.gamex.se.

Om Junkstars
Junkstars are from Sthlm, Sweden. A punk/rock attitude band with a touch of Johnny Cash on speed. Listen at Spotify, Itunes and www.junkstarsofficial.com
Check out the Swedish Realityserie JUNKSTARS LIFESTYLE at www.bandit.se/junkstars