Rum & Trädgård inleder våren på Kistamässan

Den 8 mars startar våren på Kistamässan och fylls då med blommor, växter, lökar, fröer, maskiner, redskap, trädgårdsmöbler, inredningsaccessoarer, idéutställningar och seminarier, som är både kunskapsgivande och underhållande. Rum & Trädgård är platsen där du planerar för säsongen och möter proffsen för att få tips, råd och inspiration.

Festligt tema
Fest är årets tema på trädgårdsmässan Rum & Trädgård på Kistamässan. Fest står för både glädje och möten och genomsyrar ett flertal av mässans många utställningar - allt från blomsterfest, trädgårdsfest till den lilla vardagsfesten.

Kända trädgårds- och inredningsprofiler

Några av Sveriges mest kända profiler inom trädgård och inredning finns på plats som Bosse Rappne, Slottsträdgården Ulriksdal, Lar Krantz Wij Trädgårdar, Hannu Sarenström författare och trädgårdsinspiratör, Peter Englander, Apotekarn’s Trädgård, Viveka Ljungström, Allt om Trädgård,  Jan Rundgren, trendspanare, designer och inredare, Ann Liljeberg, Hus & Hem,  samt Jamie Dunstan, guldmedaljören från Chelsea Flower Show.

Nyheter
Nyheter som gräsklippare, trädgårdsmöbler, inredningsaccessoarer, blommor och mycket mer kommer att premiärvisas på Rum & Trädgård.

Pressinformation 8 mars, kl 9.00
Pressträff med presentation av årets nyheter och utställningar är planerad till torsdag den 8 mars klockan 9.00. En särskild inbjudan till pressträffen skickas ut under vecka 9.

För löpande nyheter och pressackreditering besök: www.rumochtradgard.se

Vid frågor om Rum & Trädgård vänligen kontakta:
Yvonne Dahlén, projektledare, tel 08-506 650 33, yvonne.dahlen@kistamassan.com
Marika Metsola Renström, pressansvarig, tel 08-506 650 35, marika.renstrom@kistamassan.com

Om Rum & Trädgård
Rum & Trädgård är vårens mötesplats för alla trädgårdsentusiaster och inredningsintresserade på Kistamässan. Den 8-11 mars 2012 bjuds alla mässbesökare på lustfyllda och inspirerande dagar. En bred mix av utställare och produkter för trädgård och uterum blandas med föreläsningar och idéutställningar arrangerade med kreativitet och glädje av välkända trädgårdsprofiler och professionella inredare. Läs mer om Rum & Trädgård.

Om Kistamässan
Kistamässan är en av Sveriges mest centrala och flexibla mäss- och eventanläggningar som är strategiskt placerad i hjärtat av den företagsexpansiva regionen Kista Science City. I de moderna lokalerna om totalt
15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella besökare. Läs mer om Kistamässan.