SBPR i samarbete med Artexis arrangerar promotionsmässa på Kistamässan

Promotionsmässan kommer att arrangeras två gånger årligen i samarbete med SBPR (Svensk Branschförening ProfilReklam) på Kistamässan, med start i augusti 2013.

– Vi har lyssnat till branschens aktörer och de har i flera år velat ha en egen mässa, som man själva kan vara med och påverka. Man vill ha en mässa, som utvecklas, förnyas och vitaliseras i en ständigt pågående process. I Artexis och Kistamässan har vi hittat den partner att samarbeta med, som kan ge oss detta. Kistamässan ligger geografiskt rätt, infrastrukturen är bra och anläggningen har de faciliteter vi önskar, säger Kjell Harbom, ordförande SBPR.

Promotionsmässan vänder sig till återförsäljare av profil- och reklamartiklar, samt yrkes- och profilkläder i reklamsyfte. Totalt handlar det om en bransch som omsätter 10 miljarder kronor. Antalet företag i branschen är drygt 2 500 och har 7 procent av reklamkakan i Sverige, större än exempelvis radioreklam, direktreklam och gratistidningar.

– Vi välkomnar Promotionsmässan till Kistamässan och ser framemot att samarbeta med branschorganisationen SBPR, säger Björn Wengse, affärsutvecklare på Artexis.

Promotionmässan är en viktig mötesplats som samlar branschens återförsäljare två gånger årligen för att visa upp säsongens nyheter.

För ytterligare information kontakta:

Kjell Harbom, styrelseordförande, SBPR, kjell@sbpr.se, 0702-18 22 70
Björn Wengse, affärsutvecklare, Artexis, bjorn.wengse@artexis.se, 08-506 650 14
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Artexis, marika.renstrom@artexis.se, 08-506 650 35

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer på www.artexis.se.

Om SBPR Paraplyorganisationen för profilproduktbranschen
SBPR - Svensk Branschförening för Profil- och Reklamprodukter är en intresseorganisation för promotionföretag - leverantörer och underleverantörer som ska verka för att stärka profil- och presentreklamens betydelse i marknadsföringen samt tillvarata beställarnas intressen. Profilprodukt branschen har samma kärnvärden som all annan marknadsföring. Läs mer på www.sbpr.se