Siemens recept på smarta städer och byggnader visas på Ekobygg

Siemens kommer till Ekobygg på Kistamässan för att hålla i flera högintressanta seminarier. Bland annat medverkar Tina Karlberg, City Account Manager på Siemens, som föreläser om "Smarta städer och Hållbara byggnader". Ekobygg med Sweden Green Building Conference arrangeras för första gången den 11-12 september 2013 på Kistamässan i Stockholm.

Ekobygg på Kistamässan är den nya arena för grönt och hållbart byggande. Siemens är en av guldsponsorerna på mässan och medverkar med flera spännande och kostnadsfria programpunkter. Tina Karlbergs, City Account Manager på Siemens, föreläsning ”Smarta städer och Hållbara byggnader” hålls på mässan torsdag den 12 september klockan 15.00.

– Siemens öppnade i september 2012 den unika byggnaden The Chrystal i London som redan haft hela 68 000 besökare. Vi har lyckats bygga en vacker byggnad med en inspirerande, interaktiv utställning om framtidens miljöutmaningar som samtidigt uppfyller de tuffaste kraven i miljöcertifieringssystemen BREEAM och LEED. Vi är oerhört stolta och vill gärna dela med oss av erfarenheterna på ett eget seminarium under Ekobygg, säger Tina Karlberg.

– En nationell mötesplats som Ekobygg där teknik, affärsmodeller och utvecklingsmodeller för hållbart byggande visas upp, jämförs och diskuteras behövs för att fortsätta föra det hållbara byggandet i Sverige framåt, säger Peter Hallberg, Head of Siemens Building Technogies North West Europe.

Parallellt med den kostnadsfria Ekobyggmässan arrangeras Sweden Green Building Conference som Sweden Green Building Council står bakom. Där håller bland annat bostadsministern Stefan Attefall och Sandro Scocco, chefsekonom på Global Challenge, intressanta och nytänkande föreläsningar.

Klicka här för att ackreditera dig till Sweden Green Building Conference med Ekobygg!

Läs mer om Ekobyggmässan på www.ekobyggmassan.com.
Läs mer om Sweden Green Building Conference på www.sgbc13.se.

För ytterligare information om Ekobygg, kontakta:

Karin Moberg, projektledare, 08-506 650 04, karin.moberg@artexis.se
Joakim Gerhardsson, pressansvarig, 08-506 650 35, joakim.gerhardsson@artexis.se
Tina Karlberg, City Account Manager Siemens, 08-728 12 89, tina.karlberg@siemens.com

Om Sweden Green Building Council
Sweden Green Building Council är en ideell förening som ägs av medlemmarna, öppen för alla företag och organisationer inom den svenska bygg- och fastighetssektorn. Föreningen verkar för grönt byggande samt för att utveckla och påverka miljö- och hållbarhetsarbetet i branschen. Sweden Green Building Council arbetar med certifieringssystemen Miljöbyggnad, GreenBuilding, BREEAM och LEED. Vi certifierar byggnader och utbildar och certifierar miljöexperter. Föreningen har ca 200 medlemmar vilka är de dominerande företagen inom sektorn samt många kommuner och organisationer. Läs mer på www.sgbc.se