Sign Scandinavia lockade 3 339 besökare

Sign Scandinavia avslutades i fredags på Kistamässan. Totalt besöktes mässan av 3 339 besökare och 90 företag var på plats för att visa det senaste inom skyltar, digital signage och storformatsexponering.

När 10-årsjubilerande Sign Scandinavia öppnade onsdagen den 26 oktober mötte besökarna ett 90-tal ledande leverantörer och tillverkare, vilka presenterade det allra senaste inom material, maskiner och produkter. I år hade mässan även internationellt besök på mässan från Belgien, Danmark, Finland, Frankrike, Lettland, Nederländerna, Norge och Tyskland.

– Alla verkar nöjda, både utställare och besökare, säger Mia Wilén, projektledare för Sign Scandinavia på Kistamässan. Vi som har arrangerat mässan är mycket nöjda med årets genomförande. Framföralt har arbetet med de nya temaområdena med inspirerande seminarier mottagits väl av besökarna, säger Mia Wilén.

Nästa Sign Scandinavia är planerad att genomföras i oktober 2013.

För ytterligare information kontakta:
Mia Wilén, projektledare Sign Scandinavia, 08-506 650 69, mia.wilen@kistamassan.com
Marika Metsola Renström, pressansvarig, 08-506 650 35, marika.renstrom@kistamassan.com

Om Sign Scandinavia
Mässan arrangerades för 10:e gången den 26-28 oktober 2011 på Kistamässan i Stockholm. Sign Scandinavia är den ledande branschmässan inom skyltar, storformatsexponering och digital signage, där leverantörer och tillverkare i branschen presenterar det senaste inom material, maskiner och produkter. Här kan utställare och besökare mötas för att knyta nya kontakter, utbyta erfarenheter och göra affärer. Läs mer om Sign Scandinavia.

Om Kistamässan
Kistamässan är en av Sveriges mest centrala och flexibla mäss- och eventanläggningar, strategiskt placerad i hjärtat av den företagsexpansiva regionen Kista Science City. I de moderna lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella besökare. Läs mer om Kistamässan.