Skaparen bakom Far Cry 4 gästar Comic Con Gamex

Far Cry är spelserien som genom åren mött idel lovord för sin berättande och gastkramande intensitet. Lagom till julhandeln släpps Far Cry 4 som utspelar sig i Himalayas avlägsna bergsregioner och där spelaren tar sig an en självutnämnd envåldshärskare.

I actionaäventyret Far Cry 4 befinner sig spelaren i Kyrat, en vidsträckt, vild och farlig region i Himalaya som styrs med järnhand av den självutnämnde kungen. Som vanligt möter man flera starka personligheter i spelet och med hjälp av en arsenal av vapen, hjälpmedel, fordon och djur är det upp till spelaren, ensam eller i samarbete med andra i flerspelarläget, att hjälpa befolkningen till frihet och samtidigt uppleva en episk historia i den exotiska och öppna spelvärlden.

Torsdag 30 oktober och fredag 31 oktober gästas Comic Con Gamex av Philippe Fournier som arbetat med Far Cry 4 hos den kanadensiska studion Ubisoft Montréal. Philippe Fournier har en gedigen bakgrund som spelutvecklare och varit med och utvecklat Far Cry 3 och Far Cry 3 Blood Dragon, för att nämna några.

För pressbilder och biografi om Philippe Fournier

För mer information om Gamex kontakta:
Gital AL-Ebeyawi, projektledare, Gamex, 08-506 650 89, gital@artexis.se
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Artexis, 08-506 650 35, marika.renstrom@artexis.se

För mer information om Ubisoft kontakta:
David Antell, PR Manager, Ubisoft, +46 709-47 60 19, david.antell@ubisoft.com
Marcus Legler, Mi5 Communications, +46 (0)708 – 25 78 76, ml@mi5communications.com

Om Comic Con Gamex
Spel- och underhållningsindustrin integreras allt snabbare när film, konsol- och datorspel, serier, fandomes och comics möts. Spel blir film, film blir spel, gränserna för upplevelsen suddas ut. Därför låter vi mässorna Comic Con och Gamex mötas på samma plats. För att de hör ihop. För att ta reda på vart vi är på väg. Framtidens spel- och serievärld knackar på dörren. Vi har släppt in den.

Comic Con Gamex är Sveriges största kombinerade spel, serie- och filmmässa. På plats finns såväl spelutvecklare, serietidningsskapare och delar av Hollywoods film- och serieindustri. På höstlovstorsdagen öppnar den första upplagan - under fyra dagar, den 30 oktober - 2 november, välkomnar vi alla till Kistamässan i Stockholm! Läs mer på http://www.comiccon.se/

Om Ubisoft
Ubisoft är en av världens ledande utgivare, producenter och distributörer av interaktiva underhållningsprodukter och har vuxit starkt genom att utvidga antalet produkter och uppköp av leverantörer. Ubisoft har kontor i 26 länder och säljverksamhet i 55 länder. Företaget levererar högkvalitativa dataspel och omsatte 2010/2011 mer än 1 039 miljoner euro. Läs mer på www.ubisoftgroup.com,

© 2007–2014 Ubisoft Entertainment. All Rights Reserved. Assassin’s Creed, Unity, Ubisoft, and the Ubisoft logo are trademarks of Ubisoft Entertainment in the US and/or other countries.