Starka aktörer klara för Upplev Sverige

Med drygt ett halvår kvar till första upplagan av Upplev Sverige öppnar dörrarna på Kistamässan i Stockholm kan vi redan nu avslöja att bland andra Swedish Lapland, Stockholm Visitors Board och Gotland ställer ut på mässan. Dessutom är vi glada att få presentera Dagens Nyheter som mässans officiella mediepartner.

Bokningarna kommer in i allt högre tempo och intresset känns stort. På Upplev Sverige kommer bland annat Gotland, Stockholm Visitors Board, Roslagen, Swedish Lapland, Carl Larsson-gården, Visit Skärgården, Dalsland, Visit Östergötland och många fler att samlas, för att visa nyfikna besökare den härliga bredd inom turism, upplevelser och attraktioner som finns i Sverige. Dessutom kan vi avslöja att Sverigeresor.se är med som en av mässans partners, vilket känns glädjande.

– Upplev Sverige är en spännande satsning som lyfter fram ett innehåll som vi på Dagens Nyheter arbetar mycket med där besökare, på en publik mötesplats och under tre dagar får en möjlighet att möta det bästa Sverige har att erbjuda. Därför känner vi på Dagens Nyheter att detta är ett självklart samarbete att vara en del av och något vi gärna vill lyfta fram genom våra kanaler, exempelvis DN-kortet och DN Resors årliga bilaga Sommar i Sverige, säger Arild Lorenzen, försäljningschef på Dagens Nyheter.

För mer information kontakta
Cecilia Eckervig, projektledare för Upplev Sverige, Artexis Nordic, 08-506 650 07, cecilia.eckervig@artexis.se
Marika Renström, pressansvarig, Artexis Nordic, 08-506 650 35, marika.renstrom@artexis.se

Om Upplev Sverige
Med ett tydligt framtidsfokus och ett spektakulärt nytänkt ger publikmässan Upplev Sverige smakprov på nya och framtida svenska reseupplevelser och evenemang, kittlande attraktioner och utmaningar. Upplev Sverige erbjuder allt från storstadsupplevelser till äventyr och kulturattraktioner med syfte att öka närturismen med positiva effekter på ekonomi och miljö. Bland utställande företag finns turistdestinationer, andra starka resmål och attraktioner, evenemang och utmaningar, hotell och andra boendeanläggningar, starka svenska varumärken inom design och mode. Men även reseproducenter, transportörer, anläggningar, leverantörer av digitala och andra resetjänster och kringutrustning. Mässan har premiär den 26-28 april 2013 på Kistamässan i Stockholm. Läs mer www.upplevsverigemassan.se. Följ oss även gärna på Facebook!

Artexis Nordic driver två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Artexis Nordic arrangerar ett 20-tal egna mässor i Sverige varje år.
Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group. Läs mer om www.artexis.se