Stjärnutvecklare till Gamex

Två av årets stora spelsläpp är äventyrsspelet Assassin’s Creed III och det delvis svenskutvecklade actionspelet Far Cry 3. Under spelmässan Gamex kommer både Assassin's Creed III:s producent Julien Laferrière och Daniel Berlin, speldesigner från svenska Ubisoft Massive, att vara på plats för att träffa fans och berätta mer om de nya spelserierna.

Precis som de tidigare spelen i serien bjuder Assassin's Creed III spelarna på ett klassiskt äventyr och en historisk resa genom tiden. Denna gång får vi uppleva den amerikanska revolutionen genom nya huvudpersonen Connor Kenways ögon. Assassin's Creed-serien är en av världens mest sålda och älskade spelserier som genom åren spelats av miljontals människor, serien har dessutom vunnit ett flertal priser och utmärkelser.

Julien Laferrière kommer till Gamex.

Fredagen den 2 november klockan 15.00
ges Gamex besökare möjlighet att träffa Julien Laferrière, som är Associate Producer hos Assassin’s Creed III:s kanadensiska utvecklare, i Ubisofts monter, där han svarar på frågor och träffar fansen.

Ett annat efterlängtat spel, vars flerspelardel helt utvecklats i Sverige, är actionspelet Far Cry 3 som släpps i slutet av november. I Far Cry 3 möter vi Jason Brody som helt enkelt har en riktigt dålig dag. Strandsatt på en paradisö måste han inte bara leta reda på sin försvunna flickvän och ta sig bort från ön utan också undvika att dras in i den väpnade konflikt som skakar önationen.

Speldesignern Daniel Berlin från svenska Ubisoft Massive, som tagit fram flerspelardelen av spelet, berättar om Far Cry 3 och sin del av utvecklingen på stora scenen klockan 17.15–18.00 under öppningstorsdagen, 1 november. Daniel finns även på plats i Ubisoft montern under hela Gamex.

För pressbilder och biografi om Julien Laferrière och Daniel Berlin: www.ubisoft.dk/pressfiles/Foto_biografi.zip

För mer information om Gamex kontakta:
Gital AL-Ebeyawi, projektledare, Gamex, 08-506 650 89, gital@artexis.se
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Artexis, 08-506 650 35, marika.renstrom@artexis.se

För mer information om Ubisoft kontakta:
David Antell, PR Manager, Ubisoft, +46 709-47 60 19, david.antell@ubisoft.com
Marcus Legler, Mi5 Communications, +46 (0)708 – 25 78 76, ml@mi5communications.com

Om Gamex
Gamex är mötesplatsen för alla som älskar konsolspel och dataspel, som förra året lockade 27 251 spelentusiaster. Förutom spel kan besökarna även uppleva musik, film och nöjen.  Besökarna får prova på det senaste inom spelvärlden, upptäcka de senaste nyheterna inom film och animation, samt lyssna på intressanta föreläsningar och seminarier. Gamex kommer i år att arrangeras under höstlovet, den 1-4 november på Kistamässan i Stockholm. Läs mer på www.gamex.se.

Om Ubisoft
Ubisoft är en av världens ledande utgivare, producenter och distributörer av interaktiva underhållningsprodukter och har vuxit starkt genom att utvidga antalet produkter och uppköp av leverantörer. Ubisoft har kontor i 26 länder och säljverksamhet i 55 länder. Företaget levererar högkvalitativa dataspel och omsatte 2010/2011 mer än 1 039 miljoner euro. Läs mer på www.ubisoftgroup.com

Läs mer om Assassin’s Creed III www.assassinscreed.com och Far Cry 3 www.farcry3.com