Stort intresse för Promotionmässan i Stockholm

Registreringen till Promotionmässan har nu öppnat – och intresset från både utställare och besökare är stort. Med branschorganisationerna SBPR och PWA i ryggen och den strategiska placeringen i Stockholm- och Mälardalsområdet blir mässan en attraktiv plattform för branschens alla aktörer. Promotionmässan arrangeras den 13-15 augusti på Kistamässan i Stockholm.

Promotionmässan vänder sig till återförsäljare av profil- och promotionprodukter samt yrkes- och profilkläder. En bransch som omsätter totalt 10 miljarder kronor och har drygt 7 procent av den stora reklamkakan i Sverige; större än exempelvis radioreklam, direktreklam och gratistidningar. Antalet företag uppgår till mer än 2 500 stycken.

– Jag är väldigt glad över det fina mottagandet som mässan fått hittills. Framför allt gläder det mig att intresset är stort inte bara i Sverige, utan i hela Skandinavien. Många jag pratar med lyfter fram närheten till Stockholm som en viktig faktor till att de bestämt sig för att komma på mässan. Tongångarna är positiva, säger Kjell Harbom, ordförande SBPR.

Promotionmässan arrangeras av Artexis i tätt samarbete med SBPR och PWA, vilket innebär att branschen är med och utformar mässan.

Klicka här för att ackreditera dig till Promotionmässan!

Läs mer: www.promotion-massan.comwww.facebook.com/Promotionmassan

För ytterligare information, kontakta:
Johanna Holmudd, projektledare, johanna.holmudd@artexis.se, 08-506 650 81
Joakim Gerhardsson, pressansvarig, joakim.gerhardsson@artexis.se, 08-506 650 35