Svenska mästaren i Super Street Fighter IV på GAMEX

Svenska mästaren i Super Street Fighter IV på GAMEX

Den 4 till 7 november äger Sveriges nya konsol- och dataspelsmässa GAMEX rum på Kistamässan norr om Stockholm. Under mässan kommer en turnering i Super Street Fighter IV att arrangeras och den svenska mästaren Richard "Louie" Hansson kommer att finnas på plats för att tävla om priser värda 15 000 kronor samt en plats i slutspelet på DreamHack On Tour.

Under våren och sommaren 2010 har DreamHack i samarbete med PAN Vision och Capcom arrangerat det svenska mästerskapet i Super Street Fighter IV. Mästerskapet avslutades i en rafflande final mellan Richard "Louie" Hansson från Göteborg och Niklas "SkatanMilla" Lagerborg från Stockholm på DreamHacks stora scen inför 5 000 personer i publiken.

Richard "Louie" Hansson, som spelar karaktären Rufus, visade sig vara den starkaste fightern i Sverige och tog hem den första svenska titeln tillsammans med en prischeck på 10 000 kronor.

Under GAMEX kommer tävlingen Beat Em Up Sthlm II att gå av stapeln och vinnaren där får en plats i slutspelet på DreamHack On Tour som arrangeras under DreamHack Winter 2010 den 25-28 november på Elmia i Jönköping.

GAMEX är öppen för allmänheten och utöver turneringen kommer det att arrangeras showmatcher mellan Sveriges bästa spelare. Besökare kan under fredagen pröva sina färdigheter mot den svenska mästaren och vinna priser från Capcom.

Tävlingen är öppen för alla och har plats för maximalt 64 personer. Mer information om DreamHack, Street Fighter och GAMEX finns på följande webbplatser:

http://www.gamex.se | http://www.dreamhack.se | http://www.streetfighter.com

PRESSANSVARIG PANVISION: Anna Tillstam, anna.tillstam@panvision.com, +46 (0)8- 597 962 63

PRESSANSVARIG DREAMHACK: Fredrik Nyström, press@dreamhack.se, +46(0)70-7787720

BILD: http://www.flickr.com/photos/dreamhack/4714451129/in/set-7215nh7624309671656/

Kistamässan – Sveriges mest centrala mäss- och eventanläggning – är strategiskt placerad i hjärtat av den företags-expansiva regionen Kista Science City. I de nybyggda lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arran-gera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella kontakter.