Svenskt succéspel och utvecklare till Gamex och CDON Expo

En av de största snackisarna på sommarens E3-mässa i Los Angeles var det utannonserade ”Tom Clancy’s The Division”, ett actionbaserat onlinerollspel helt utvecklat av Malmöbaserade spelstudion Massive Entertainment. På Gamex och CDON Expo visas spelet upp för besökarna bakom stängda dörrar med svenska utvecklare på plats. Gamex och CDON Expo arrangeras på Kistamässan i Stockholm den 31 oktober-3 november.

Under torsdag 31 oktober och fredag 1 november på Gamex och CDON Expo kommer Martin Hultberg, som är IP Developer hos Massive Entertainment, att finnas på plats för att träffa fans och berätta mer om hur en svensk spelstudio tar sig an ett av spelvärldens mest kända varumärken. Samtidigt visas spelet upp.

Om ”Tom Clancy’s The Division”
En förödande pandemi sveper genom New York och en efter en fallerar grundläggande samhällsfunktioner. Utan mat eller vatten kollapsar samhället på bara några dagar och staden slungas in i kaos. The Division, en hemlig och självständig insatsgrupp sätts in. På ytan vanliga medborgare finns The Divisions agenter bland oss och är tränade att operera självständigt och för att rädda samhället. När samhället faller, börjar ditt uppdrag.

Läs mer om The Division:
www.thedivisiongame.com

Martin Hultberg foto + biografi:
Klicka här

Läs mer om Gamex :
www.gamex.se
www.facebook.com/Gamexmassan

Ackreditering
Klicka här för att ackreditera dig till Gamex och CDON Expo. Parkering ingår ej i ackrediteringen.

För ytterligare information om Gamex, kontakta:
Gital Al-Ebeyawi, projektledare Gamex, 08-506 650 89, gital.al-ebeyawi@artexis.se
Joakim Gerhardsson, pressansvarig Gamex, 08-506 650 35, joakim.gerhardsson@artexis.se

För mer information om Ubisoft, kontakta:
David Antell, PR Manager, Ubisoft, +46 709-47 60 19, david.antell@ubisoft.com
Marcus Legler, Mi5 Communications, +46 (0)708 – 25 78 76, ml@mi5communications.com

Om Gamex
Gamex är mötesplatsen för alla som älskar konsolspel och dataspel. Förutom spel kan besökarna även uppleva musik, film och nöjen.  Besökarna får prova på det senaste inom spelvärlden, upptäcka de senaste nyheterna inom film och animation, samt lyssna på intressanta föreläsningar och seminarier. Gamex kommer i år att arrangeras tillsammans med CDON Expo under höstlovet, den 31 oktober-3 november på Kistamässan i Stockholm. Läs mer om Gamex.

Om Ubisoft
Ubisoft är en av världens ledande utgivare, producenter och distributörer av interaktiva underhållningsprodukter och har vuxit starkt genom att utvidga antalet produkter och uppköp av leverantörer. Ubisoft har kontor i 26 länder och säljverksamhet i 55 länder. Företaget levererar högkvalitativa dataspel och omsatte 2010/2011 mer än 1 039 miljoner euro. Läs mer på www.ubisoftgroup.com