Sveriges största succéevent för IT-branschen är tillbaka!

Nu är det klart att Microsoft TechDays 2014 arrangeras i Stockholm nästa år, i ett samarbete mellan Microsoft och Artexis. Konferensen är den givna mötesplatsen för utvecklare, IT-proffs, konsulter, IT-arkitekter och andra som driver utvecklingen av den senaste tekniken.  Microsoft TechDays arrangeras den 19-20 november 2014 på Kistamässan.

Microsoft TechDays består av närmare 100 seminarier, internationella keynotes och en tillhörande mässdel. Arrangemanget har tidigare lockat omkring 1 700 besökare per tillfälle.

Jag har fått massor med frågor från både kunder och partners om vi kommer arrangera TechDays igen, det visar hur uppskattat TechDays har varit och inte minst att det inte finns ett arrangemang som motsvarar detta i Sverige idag. Därför är det väldigt roligt att kunna meddela att vi, i samarbete med Kistamässan, arrangerar TechDays 2014 i november, säger Richard Lind, Teknikdirektör på Microsoft Sverige.

– Jag ser Microsoft TechDays som ett av de mest intressanta projekt jag fått möjligheten att arbeta med under mina snart 30 år i branschen. Aldrig har väl världen stått inför så många spännande möjligheter som den senaste digitala utvecklingen kan erbjuda vad gäller vårt sätt att arbeta, vårt sociala liv och för utbildning, vård, omsorg och industriell utveckling, säger Björn Wengse, utvecklingschef på Artexis.

Liselotte Isacsson och Kristina Landeström, som tidigare arbetat med Microsoft TechDays, har engagerats att arbeta med Microsoft TechDays 2014 när den nu arrangeras på Kistamässan.

För ytterligare information om Microsoft TechDays, kontakta:
Liselotte Isacsson, Senior Advisor för Microsoft TechDays 2014, 0735-777 325
Kristina Landeström, Produktionsledare för Microsoft TechDays 2014, 0733-28 08 95
Björn Wengse, Utvecklingschef Artexis, 08-506 650 14

Om Microsoft
Microsoft grundades 1975 och är ett världsledande teknikföretag som vill hjälpa företag och privatpersoner att nå sin fulla potential. På Microsoft Sverige leder vi marknaden genom våra drygt 600 medarbetare som dagligen arbetar för att göra livet enklare för alla.