Sweden Broadband Conference 15-16 juni på Kistamässan

Sweden Broadband Alliance och Kistamässan är stolta över att presentera Sweden Broadband Conference den 15-16 juni 2011.

Sweden Broadband Conference anordnar intressanta seminarier med välrenommerade talare och en utställning. Här kommer besökare att möta företag inom branschen, som ligger i framkant och som visar sina bidrag till framtidens teknologi.

Sweden Broadband Alliance som organisation verkar för att stödja bredbands- utvecklingen och vara ett nätverk inom bredbandssektorn, säger Crister Mattsson, Senior Advisor på Sweden Broadband Alliance.

Det behövs en mötesplats där branschen träffas och lyssnar på ledande bredbands-företrädare, tar del av nya innovationer och diskuterar bredbandsfrågornas betydelse för samhället och den ekonomiska utvecklingen. Våra medlemmar består av ledande företag inom bredbandsindustrin samt branschorganisationer och forskningsinstitut. Vi har saknat en mötesplats där vi också kan träffa både företag och offentlig sektor och diskutera hur bredband blir allt viktigare för samhället. Sverige anses som ledande inom bredbands-utvecklingen. Här får vi en möjlighet att visa upp Bredbandssverige för internationella besökare och beslutsfattare.

Sweden Broadband Alliance kommer också att under konferensen dela ut sitt årliga bredbandspris, Sweden Broadband Award.

Vid frågor om Sweden Broadband Conference vänligen kontakta; Gital AL-ebeyawi - Projektledare, tel: 08-506 650 89, e-post: gital.alebeyawi@kistamassan.com Lars Norberg - Säljkoordinator, tel: 08-506 650 04, e-post: lars.norberg@kistamassan.com Ann-Marie Norberg - Pressansvarig, tel: 08-506 650 63, e-post: annmarie.norberg@kistamassan.com

För löpande nyheter om Sweden Broadband Conference 2011 vänligen besök www.kistamassan.com/events/broadband2011