UC presenterar rapport om betalningsförmågan på Ekonomimässan

Kreditupplysningsföretaget UC kommer till Ekonomimässan för att presentera en ny rapport. Rapporten tar bland anat upp effekterna av avskaffandet av revisionsplikten och företagens och privatpersonernas betalningsförmåga. Ekonomimässan arrangeras på Kistamässan i Stockholm den 9-10 oktober 2013.

UC är Sveriges största kreditupplysningsföretag. I rapporten, som presenteras i sin helhet på Ekonomimässan på Kistamässan, framgår det bland annat att allt fler väljer bort revisorn. Rapporten presenteras i speakers corner på mässan onsdag den 9 oktober klockan 14.15.

Rapporten kommer även att presentera effekterna av revisionsplikten, det vill säga hur många som valt bort, och hur riskerna ser ut för dessa företag. Även företagens och privatpersonernas betalningsförmåga kommer presenteras, samt hur redovisningskonsulternas bransch utvecklats 2012 jämfört med tidigare år.

Läs mer om Ekonomimässan och ta del av hela seminarieprogrammet på www.ekonomimassan.se.

Ackreditering
Klicka här för att ackreditera dig till Ekonomimässan.

För ytterligare information, kontakta:

Lina Hann, projektledare Ekonomimässan, 08-506 650 02, lina.hann@artexis.se
Roland Sigbladh, marknadschef UC, 08-670 91 39, roland.sigbladh@uc.se
Joakim Gerhardsson, pressansvarig Ekonomimässan, 08-506 650 35, joakim.gerhardsson@artexis.se

Om Ekonomimässan
Ekonomimässan är plattformen för nytänkande och kompetensutveckling inom ekonomi och företagande. På Ekonomimässan presenteras produkter och tjänster till stöd för ekonomer och företagare i främst små och mellanstora företag.  Det senaste av produkter och tjänster inom ekonomisystem, försäkringar, finansiering, pensioner, bemanning, bolagsbildningar, löner med mera. Ekonomimässan är ett effektivt forum för affärer, där besökare parallellt erbjuds ett brett utbud av intressanta seminarier och föreläsningar med fokus på inspiration och kunskapsutveckling. I samband med mässan arrangeras SRF:s årliga kongress. Läs mer här.

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis