Välkommen till Apoteksmässan 7-8 september – mötesplatsen för läkemedel och egenvård

Den 7-8 september förenas närmare 200 utställare med besökare och media på Apoteksmässan på Kistamässan i Stockholm. På mässan möter du företrädare från läkemedelsindustrin, apoteksbranschen och egenvård, såväl som kroppsvård, hjälpmedel, kosmetika och inredning. Bland utställande företag finns bland andra Vichy, ACO Hud, Beiersdorf, Medartuum, Cederroth, Procter & Gamble, TePe, Estelle & Thild, Meddela, Actavis, Wrigley, Semper och Boots.

Drygt ett år har gått sedan omregleringen av apoteksmarknaden. Branschen har genomgått en stor förändring, antalet apotek har ökat med nästan 300 och öppethållandet har ökat dramatiskt. Vad säger branschen om den fortsatta utvecklingen?

Tillsammans med Branschorganisationen Sveriges Apoteksförening och Svensk Egenvård har Apoteksmässan utformat ett seminarieprogram med 34 seminariespår som lyfter aktuella frågeställningar. Bland annat kan man lyssna till följande tre seminariespår; vägen från omregleringen till en stabil marknad, hur man bygger säkrare läkemedelsdistribution i Europa och slutligen om produkter för självdiagnostik du köper på Apotek, dagligvaruhandeln eller Internet är lika bra som de medicintekniska produkter som används på sjukhusen.

Läs mer och se hela seminarieprogrammet på www.apoteksmassan.se

Plats:                  Kistamässan, Arne Beurlings Torg 5, Kista, Stockholm
Datum:               7-8 september
Öppet:                Onsdag och torsdag, 9-17

Vill du som journalist bevaka Apoteksmässan? Skicka föranmälan om presskort och pressparkering senast den 6 september via www.apoteksmassan.se/press. Presskortet ger tillträde till mässan och seminarier.

För ytterligare information och frågor kontakta
Marika Metsola Renström, pressansvarig, Kistamässan, 08-506 650 35, marika.renstrom@kistamassan.com

Johanna Holmudd, projektledare, Apoteksmässan, Kistamässan, 08-506 650 81, johanna.holmudd@kistamassan.com

Om Kistamässan
Kistamässan är en av Sveriges mest centrala och flexibla mäss- och eventanläggningar, som är strategiskt placerad i hjärtat av den företagsexpansiva regionen Kista Science City. I de moderna lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella besökare. Läs mer om Kistamässan.