Välkommen till den årliga Husdjursmässan på Kistamässan

Husdjursmässan har stadigt lockat runt 15 000-17 000 besökare varje år i 25 år. Att besöka Husdjursmässan under trettondagshelgen har blivit en tradition för många djurentusiaster i länet. Den 3-6  januari 2014 är det dags igen för djurintresserade att träffa våra vanligaste husdjur, titta på smådjursutställningar, agility och hundutställningar, fotografera sig med en orm, samt möta exotiska reptiler och fåglar.

Den 3-6 januari är det dags för den 26:e upplagan av den populära Husdjursmässan på Kistamässan. Har man valt att stanna hemma under jullovet är mässan en fantastisk kul och lärorik aktivitet för familjer och alla djurälskare. Alla djurintresserade besökare kommer att få bekanta sig med lantdjur i klapphagen, kaniner, getter och marsvin, samt illrar, minigrisar, katter, möss och råttor. På lördag och söndag har vi med Rallylydnad för hundar för första gången, i STOKK:s regi.

Dessutom finns även grisar, ormar, degusar, exotiska fåglar och akvariefiskar att titta på, för att nämna några. Här kan man även passa på att fylla på sitt lager med godsaker och tillbehör till sitt husdjur hemma hos våra utställare.

Populära evenemang på mässan är bland annat ponnyridning, fotografering med orm, hundutställning, hundagility, kaninhoppning och rallylydnad.

Besökaren kan tyvärr inte köpa hem ett levande djur på mässan. På mässan kan man lära känna djuren, men ett köp ska vara mycket väl genomtänkt.

För mer information, öppettider och priser besök www.husdjursmassan.se

Ackreditera dig till Husdjursmässan genom att klicka här! Presskortet gäller som fri entré till mässan. Det går även att ackreditera sig på Kistamässans Servicecenter under Husdjursmässans öppettider.

För ytterligare information kontakta:
Gerd Lindén, projektledare för Husdjursmässan, 0708-27 70 41, gerd.linden@ggmassor.se
Joakim Gerhardsson, pressansvarig, Artexis Kistamässan, 08-506 650 35, joakim.gerhardsson@artexis.se