Välkommen till förhandstitt av Antik & Kuriosa torsdag 29 oktober

Fredagen den 30 oktober öppnar Antik & Kuriosa på Kistamässan i Stockholm. Över 80 utställare ställer ut allt från möbler, bruks- och konstglas, porslin, keramik, koppar, silver, nysilver, plast, metall, leksaker, smycken, bruksföremål, textilier, mattor, ur, klockor, technica, kristallkronor till övrig belysning, vintage, böcker (antikvariat) och konst, mattor - ett sammelsurium av allsköns antikt och kuriosa. Men redan på torsdag kväll bjuds media, handlare och bloggare in på en förhandstitt.

Här följer några av mässans höjdpunkter:

Skandinaviska Klocksamlarföreningen i monter B:14 är en ideell förening för klocksamlare, där var och en ansvarar för sina egna objekt beträffande visning och försäljning. Medlemmarna har oftast specialkunskaper i klockbranschen, som kan vara till nytta för allmänheten och besökare på mässan. Alla är välkomna att diskutera klockor och ta den av medlemmarnas kunskaper och erfarenheter.

• Lär dig mera om möbelkonservering hos Thomas Wall och Catharina Hammarström i monter C:14. Specialiteten är restaurering av äldre möbler, speciellt fanerade 1700- och 1800 tals möbler.

• Kommer du ihåg de gamla pappersbonaderna som sattes upp till påsk, midsommar och jul tidigare. Enebybergs Antik har en stor uppsättning av dessa gamla bonader, och delar gärna med sig av sin kunskap i monter F:06.

Antik & Kuriosa arrangeras 30 oktober -1 november på Kistamässan i Stockholm av GG Mässor i Sverige. Om du inte har möjlighet att komma på torsdagen, så är mässans ordinarie öppettider fredag 12.00–18.00, lördag 10.00 – 18.00 och söndag 10.00 – 17.00.

Anmälan till pressöppet och förhandstitt
Anmäl dig till Antik & Kuriosas förhandstitt torsdag den 29 oktober klockan 15.00–20.00 på Kistamässan, senast den 27 oktober till gerd.linden@ggmassor.se

Vill du som journalist, fotograf eller bloggare bevaka Antik & Kuriosa under ordinarie öppettider, ackreditera dig här eller på plats.

För ytterligare information om Antik & Kuriosa kontakta:
Gerd Lindén, 070-827 70 41, gerd.linden@ggmassor.se

Om Antik & Kuriosa
Detta är mötesplatsen för alla som gillar design, vintage, retro, nostalgi och heminredning. På mässan visas ett urval av möbler, bruks- och konstglas, porslin, keramik, koppar, silver, plast, metall, smycken, bruksföremål, mattor, ur, klockor, technica, kristallkronor och övrig belysning, vintage, leksaker, böcker och konst. Det du ser kan du också köpa, allt är till salu.  Förutom allt detta slår vi gärna ett slag för äldre textilier, som säljs alldeles för billigt i dag. Med tanke på hur litet vi själva broderar nu för tiden bör vi också tänka på att lagret av handgjorda textilier hela tiden tunnas ut. Vi bör ta vara på dem nu, när de dessutom är så prisvärda. Mässan arrangeras 3o oktober - 1 november
på Kistamässan i Stockholm.
Läs mer Antik & Kuriosa

Om Artexis Easyfairs
Artexis Easyfairs Group är ett av Europas ledande mässbolag, som arrangerar 125 evenemang i 16 länder och driver 8 anläggningar i Benelux-länderna och Skandinavien. Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två varumärken, Artexis som äger och driver mässanläggningarna, Kistamässan och Malmömässan och mässarrangören Easyfairs, som genomför över 50 egna mässor årligen i Sverige. Möt framtiden med oss!
Läs mer artexiseasyfairs.com