Var först i Norden med att testa Xbox One på Gamex och CDON Expo

En hel spelvärld vill lägga vantarna på nästa generations tv-spelskonsol. På Gamex och CDON Expo kommer besökarna vara först i Norden med att kunna testa nya Xbox One, som släpps i Sverige under 2014, och få spela bland annat ”Forza 5”, ”Ryse” och ”Dead Rising 3”. Gamex och CDON Expo arrangeras på Kistamässan i Stockholm under höstlovet den 31 oktober-3 november 2013.

Xbox One är Microsofts nya konsol som släpps i Sverige under 2014. Men på Gamex och CDON Expo, som arrangeras om mindre än en månad, kommer besökarna kunna testspela konsolen och därmed vara först i Norden. Xbox One är nästa generations allt-i-ett-system för spel och underhållning, tänkt som hela vardagsrummets mittpunkt.  På Gamex kommer besökarna kunna spela heta titlar som till exempel ”Forza 5”, ”Ryse” och ”Dead Rising 3”.

– Det känns fantastiskt att ge Gamex-besökarna chansen att vara först med att spela Xbox One. Vi ser fram emot att delta på mässan och kommer även att visa upp massor av nya spel till Xbox 360. Sedan visar vi även upp nya Surface och de senaste Windows Phone-telefonerna, så det blir verkligen några fullspäckade dagar för oss, säger Mattias Rosenkvist på Microsoft.

Gamex och CDON Expo är Nordens största spel- och nöjesmässa. På mässan kommer hela spelbranschen för att visa upp de hetaste spel- och produktnyheterna. Bland aktiviteterna märks bland annat Thor Open 2013, ett jätte-LAN med 64 spelare i ”Battlefield 4” och cosplay. Besökarna kommer även få möjlighet att träffa en av skaparna bakom ”Assassin’s Creed 4 Black Flag” och testa ”Dark Souls 2” som släpps först i februari 2014.

Läs mer om Gamex och CDON Expo:

www.gamex.se
www.facebook.com/Gamexmassan
#gamex13

Ackreditering
Klicka här för att ackreditera dig till Gamex och CDON Expo. Parkering ingår ej i ackrediteringen.

För ytterligare information, kontakta:
Gital Al-Ebeyawi, projektledare Gamex, 08-506 650 89, gital.al-ebeyawi@artexis.se
Mattias Rosenkvist, Microsoft, 08-752 56 00, mattiasr@microsoft.com
Joakim Gerhardsson, pressansvarig Gamex, 08-506 650 35, joakim.gerhardsson@artexis.se

För ytterligare information om CDON Expo, kontakta:

Mats Saveros, 070-080 75 15, mats.saveros@cdon.com

Om Gamex
Gamex är mötesplatsen för alla som älskar konsolspel och dataspel. Förutom spel kan besökarna även uppleva musik, film och nöjen.  Besökarna får prova på det senaste inom spelvärlden, upptäcka de senaste nyheterna inom film och animation, samt lyssna på intressanta föreläsningar och seminarier. Gamex kommer i år att arrangeras tillsammans med CDON Expo under höstlovet, den 31 oktober-3 november på Kistamässan i Stockholm. Läs mer om Gamex.

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis