”Vikings”-stjärnan Clive Standen till Comic Con Gamex

På fredag öppnar Nordens största mässa för populärkultur, Comic Con Gamex, på Friends Arena i Stockholm. Nu har vi glädjen att välkomna mässans senast tillkomna gäst och det är ingen mindre än Clive Standen, mest känd som ”Rollo” i den populära tv-serien ”Vikings”.

– Vi är enormt glada över att kunna erbjuda en så stor bredd på årets upplaga av Comic Con Gamex. Över 90 utställare står redo i helgen och väntar på alla fantastiska besökare, säger Christian Kullman, projektledare för Comic Con Gamex på Easyfairs.

Clive Standen känd som ”Rollo” i tv-serien ”Vikings” kommer till Comic Con Gamex.

På Nordens största event för populärkultur finns något för alla. Här några av eventets höjdpunkter:

• ”Vikings”-stjärnan Clive Standen deltar i frågepaneler, samt skriver autografer och erbjuder fotomöjligheter i ”Talent Signing”-området på lördagen och söndagen.
  • Träffa Game of Thrones-skådespelarna Ian Beattie och Ian McElhinney, som deltar i frågepaneler, signeringar och fotograferingar.
  • Världskända cosplayaren Yaya Han deltar i frågepaneler, signeringar och fotograferingar, samt är en av domarna i World Cosplay Summit-kvalet.
  • Splays fanträff med flera stora youtubers, som Clary Henry, Tejbz och JustWantToBeCool.
  • Upplev DC Comics monter och träffa DC Comics-tecknaren Bob Layton.
  • Se en av världens mest kända röstskådespelare Maile Flanagan, känd bland annat för att ha lånat ut sin röst till Naruto och karaktären Mother Aardvark i Ice Age.
  • Kval till World Cosplay Summit 2016 (sponsrat av Komplett) och Cosplay-SM 2017
  • Testa kommande spel, såsom Star Wars Battlefront, Rise of the Tomb Raider, Dark Souls 3, The Division, Hitman, Deus Ex och massa fler.
  • Träffa flertalet kända svenska serietecknare, bl a Arild Midthun, Nordens främste och mest produktive Kalle Anka-tecknare.
  • Träffa och ställ frågor till Kung Fury-panelen med flera av skådespelarna, samt producenten Linus Andersson.
  • Artist Alley med över 30 individuella kreatörer inom comics och fantasy.
  • Comic Village med över 10 serieförlag såsom Egmont Publishing, Bonnier Carlsen, Apart Förlag, med flera.
  • Spelutvecklarområde med över 14 svenska spelföretag.
  • Ställ frågor till en kunnig personal om fenomenet e-sport i E-sport Zone, där besökaren kan få svar på hur datorspel i tävlingsform egentligen går till, titta på proffsmatcher och tävla om fina priser i dagliga turneringar t ex i Guitar Hero Live och Heartstone.
  • Delta i Riot Games Super Mega Viewing Party som streamar LCS-finalen i Berlin live på lördagen den 31 oktober.
  • Och mycket mer.

Se hela aktivitetsschemat här

Pressackreditering och boka intervjuer
Vill du som journalist eller fotograf bevaka mässan? Ackreditera dig online.
För intervjuer med mässans gäster eller arrangören, kontakta marika.renstrom@artexis.com

Följ oss på hemsidan och Facebook för senast nytt:

www.mcmcomiccon.com/stockholm och www.facebook.com/comiccon.sthlm

För mer information om Comic Con Gamex, kontakta:
Christian Kullman, projektledare, christian.kullman@easyfairs.com, 08-506 650 00
Marika Metsola Renström, pressansvarig, marika.renstrom@artexis.com, 08-506 650 35

Om Comic Con Gamex
Comic Con Gamex är Nordens största kombinerade spel, serie- och filmmässa. På plats finns såväl spelutvecklare, serietidningsskapare och delar av Hollywoods film- och serieindustri. Gamex startade 2010 och har stadigt lockat runt 30 000 besökare till Kistamässan. Hösten 2014 slogs Gamex ihop med världskända MCM Comic Con. I år flyttar mässan till större lokaler och arrangeras i år endast under tre fartfyllda dagar. Detta för att kunna maximera upplevelsen. Den 30 oktober - 1 november, välkomnar vi alla till Friends Arena i Solna!
Läs mer på comiccon.se

Om Artexis Easyfairs
Artexis Easyfairs arrangerar idag 125 evenemang i 16 länder och driver 8 mässanläggningar i Benelux-länderna och Norden (Kistamässan och Malmömässan). Artexis Easyfairs har två affärsområden som drivs under två tydliga affärsområden; Artexis, som äger och driver mässanläggningar, samt mötes- och mässarrangören Easyfairs, som arrangerar över 50 egna mässor årligen i Sverige. Under 2013-14 hade bolaget 396 anställda och omsatte 93 miljoner euro.
Läs mer easyfairs.com