Webhallen öppnar festivalbutik på Gamex

Efter en mycket lyckad premiärlansering förra året slår Gamex ihop styrkorna med Stockholms största spelåterförsäljare, Webhallen, som kommer att ansvara för den nyöppnade festivalbutiken på området. På plats kommer Gamex besökare ta del av det senaste inom gamingvärlden - från spel till datorkomponenter, gamingtillbehör och hemelektronik. Festivalbutiken ligger centralt placerad på mässgolvet och kommer att vara öppen samtliga dagar under mässan.

Gamex 2011 är starten för ett långtgående samarbete och vi ser fram emot att kunna erbjuda mässbesökarna priser, utbud och service utöver det vanliga under de fyra hektiska novemberdagarna.

”Med den enorma succé Gamex hade 2010 känns det självklart att ta del av denna gemenskap och erbjuda deras besökare något utöver det extra, även om det givetvis kommer vara svårt att konkurrera med mässans boothbabes”, säger Wilhelm Sporrong, VD på Webhallen Sverige AB.

Gamex tar plats på Kistamässan mellan 3-6 november 2011.

För mer information kontakta:
Anton Nilsson, pressansvarig, Webhallen, anton.nilsson[at]webhallen.

Gital AL-Ebeyawi, projektledare GAMEX, Kistamässan, tel.: 08-506 650 89, gital@kistamassan.com
Marika Metsola Renström, pressansvarig Kistamässan, tel.: 08-506 650 35, marika.renstrom@kistamassan.com

Om Webhallen

Webhallen Sverige AB som koncept grundades 1999 i en liten lägenhet i centrala Stockholm och har på kort tid vuxit till att idag vara en av Sveriges ledande återförsäljare inom hårdvara, hemelektronik, spel och film. Framgångskonceptet har hela tiden vart att ständigt expandera och tänka stort, samtidigt som vi håller ett stadigt tag om våra rötter som hårdvaru- och spelentusiaster. Till dags dato har Webhallen sex fysiska butiker utspridda från Malmö till Uppsala, försäljning via postorder samt webbutik och cirka 120 anställda inom företaget. Under 2010 omsatte Webhallen cirka 720 miljoner kronor.

Om GAMEX
Kistamässan öppnade dörrarna för en helt ny mässa i sitt slag, GAMEX, i november 2010, som lockade 28 200 besökare. GAMEX är mötesplatsen för alla som älskar konsolspel och dataspel. Förutom spel kan besökarna även uppleva musik, film och nöjen. Besökarna får prova på det senaste inom spelvärlden, upptäcka de senaste nyheterna inom film och animation, samt lyssna på intressanta föreläsningar och seminarier. GAMEX kommer i år att arrangeras under höstlovet, den 3-6 november. Läs mer om GAMEX eller gå in på GAMEX Facebook-sida.

Om Kistamässan
Kistamässan är en av Sveriges mest centrala och flexibla mäss- och eventanläggningar, strategiskt placerad i hjärtat av den företagsexpansiva regionen Kista Science City. I de moderna lokalerna om totalt 15 000 kvm har anläggningen kapacitet att arrangera mässor, genomföra kongresser och konferenser, events och konserter och allt annat som en flexibel möteslokal kan erbjuda. Den direkta anslutningen till E4, pendeltåg och tunnelbana gör Kistamässan lättillgänglig oavsett färdmedel och närheten till Arlanda och Bromma flygplats skapar gynnsamma förutsättningar även för långväga och internationella besökare. Läs mer om Kistamässan.