Windows 10 designer öppningstalar på TechDays i Kista

Designern bakom Windows 10 - Albert Shum öppningstalar på Microsoft TechDays på Kistamässan i Stockholm på onsdag den 19 november. Microsoft TechDays arrangeras den 19-20 november och består av drygt 80 seminarier med erkända nationella och internationella talare och ett femtiotal utställande företag.

Techdays är väldigt stolta och glada över att kunna presentera Albert Shum som öppningstalare på TechDays. Han väljer sina framträdanden med stor omsorg. Så missa inte det här unika tillfället att få höra hans tankar om arbetet bakom Windows 10.

Albert Shum öppningstalar på TechDays.

– Design när den är som bäst kan skapa personliga enheter som kan ge människor superkrafter. Om vi kan bli kända för det, det skulle vara riktigt coolt. Albert Shum, Microsoft.

Den förre Nike-designern Albert Shum som bland annat gav oss Nike+, började som designer på Microsoft för 6 år sedan och förde med sig designtänket in i produktutvecklingsprocessen. Idag ansvarar han för designen för alla produkter och tjänster inklusive Windows, Xbox och Windows Phone. Den 19 november kommer han till Kistamässan och öppningstalar på TechDays.

TechDays officiella hashtag är #TDswe2014

För ytterligare information om Microsoft TechDays, kontakta:

Pernilla Åbrink, Projektledare Artexis Kistamässan, 08-506 650 00, pernilla.abrink@artexis.se

Artexis Nordic ingår i ett av Europas största mässbolag Artexis Group och arrangerar ett 20-tal egna mässor årligen i två av Sveriges ledande mötesplatser - Kistamässan och Malmömässan. Kistamässan, placerad i hjärtat av företagsexpansiva Kista Science City i Stockholm, har sedan starten 2008 etablerat sig som en modern mötesplats för mässor och externa evenemang med en anläggning om totalt 15 000 kvadratmeter. Nya Malmömässan i Hyllie i närheten av Malmö Arena, har en anläggning om 20 000 kvadratmeter och är i första hand avsedd för mässor och kongresser, men lämpar sig även för arrangemang som kräver större inomhusytor. Läs mer om Artexis.