Youtube-proffs lär ut digitalt fiske på Sportfiskemässan

Lär dig att redigera dina fiskefilmer, optimera din blogg och nå ut genom bruset genom rätt kanaler. På tioårsjubilerande Sportfiskemässan bjuds besökarna på kurs i virtuella värden av digitala proffs som stöttas av Youtube. Sportfiskemässan arrangeras den 21-23 mars på Kistamässan i Stockholm.

På Sportfiskemässan 2014 satsas det på nytänkande. Kanalgratis.se, en av Nordens största Youtube-kanaler, kommer till mässan för att bland annat ge kurser i filmproduktionen med fokus på sociala medier och bloggar. Kanalgratis.se – som stöttas av Youtube genom en personlig mentor – håller kurserna varenda mässdag i sin egen monter.

Ett annat inslag på mässan är produktionsbolaget Freewater Pictures som består av sex unga killar som brinner för film och fiske.  Med inriktning på vildmark/fiske och med kameran i högsta hugg vill de porträttera vildmarken och naturen. På scenen berättar de om sina äventyr i samband med den sex veckor långa inspelningen av nya storsatsningen ”Alaska”.  Lyssna till Freewater Pictures föredrag på scenen lördag 22 mars klockan 13.30.

Men redan första mässdagen finns det många höjdpunkter i mässprogrammet. I kändisduellen gör fiskeprofiler upp mot kändisar i olika spötekniker på kastbanan, samt i en frågetävling på scenen. Bland annat Rafael Edholm, Markoolio, Adam Alsing och Millencollin-gitarristen Erik Ohlsson är med och tävlar mot fiskeprofilerna. Kändisduellen inleds på kastbanan fredag 21 mars klockan 14.00 och fortsätter på scenen samma dag klockan 14.30.

Tioårsjubilerande Sportfiskemässan är Sveriges största mötesplats för alla fiskare. Här finns bland annat Europas största mobila akvarium, fiskeskolor, kastbana, nya båtar, de senaste produkterna och kändisarna från TV.

Ackreditera dig till Sportfiskemässan genom att klicka här! Presskortet gäller som fri entré till mässan.

Läs mer: www.sportfiskemassan.se
www.facebook.com/sportfiskemassan

För ytterligare information, kontakta:
Agneta Brunell, projektledare, agneta.brunell@artexis.se, 0708-27 70 43
Joakim Gerhardsson, pressansvarig, joakim.gerhardsson@artexis.se, 08-506 650 35