Kjell & Company får ny marknadschef

Report this content

Kjell & Company ser stora möjligheter att öka varumärkets kännedom och stärker nu upp ledningsgruppen med en ny marknadschef. Jesper Arvidsson axlar den rollen.

Den svenska elektronikkedjan Kjell & Company fortsätter att satsa på en kombination av fysiska butiker och e-handel. Som ett led i satsningen har företaget rekryterat Jesper Arvidsson till rollen som marknadschef och e-handelsansvarig. Jesper Arvidsson kommer senast från Peak Performance där han har arbetat med samma frågor.

– Jesper har gedigen kunskap inom e-handel, berättar Kjell & Companys VD Thomas Keifer. Han har dessutom arbetat med att få fysisk butikshandel och e-handel att samverka. Som e-handelsansvarig hos oss gäller det att inte låta e-handeln driva iväg och bli en egen verksamhet. Vi ska satsa på våra kunder oavsett om de väljer att handla via vår webbsida eller i någon av våra butiker.

Den nya marknadschefen ska även arbeta med att stärka och utveckla Kjell & Companys varumärke. Företagets omvärldsmätningar visar att varumärket har goda möjligheter att växa i kännedom, framförallt i de lite yngre målgrupperna. Företagets stundande utlandsexpansion till Norge gör också att varumärket behöver byggas upp på en ny marknad. Just expansionen var något som lockade Jesper Arvidsson till rollen.

– Kjell & Company har imponerat på mig, berättar Jesper Arvidsson. Det finns en stark och fin företagskultur som jag känner att både anställda och kunder uppskattar. Med FSN Capital som nybliven huvudägare och ökad expansionstakt är det dags för ett nytt kapitel i företagets historia. Det blir en spännande tid att arbeta i.

Jesper Arvidsson tillträder sin tjänst den första juni och kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.

Thomas Keifer, VD
thomas.keifer@kjell.com
+46 735 - 452 528

Kjell & Company har sedan 1988 försörjt Sveriges privatkunder, företagskunder och offentliga sektor med hemelektroniktillbehör. Det Malmöbaserade bolaget har ett rikstäckande butiksnät med 85 butiker som, tillsammans med en webbutik, erbjuder Nordens bredaste sortiment av tillbehör till hem­elektronik. Butikerna lagerför över 9 000 artiklar och säljer dessa utifrån ett kunskaps- och lösnings­orienterat perspektiv. Sortimentet presenteras i Kjell & Companys fullspäckade tillbehörskatalog som uppdateras två gånger per år för att spegla teknikens trender. Dessa trender speglas även i Kjell & Companys teknikbokserie ”Hur funkar det?” som förklarar hur vardagstekniken fungerar och vilka möjligheter den erbjuder.

Taggar:

Citat