• KJELL SPÅNGBERG/

Report this content

Genmäle från Kjell Spångberg angående artikel i Dagens Industri onsdagen den 11 oktober: "Kronofogden jagar Kjell Spångberg" Lokala Skattemyndigheten i Stockholm och Kronofogdemyndigheten söker mig för att skicka en betalningsanmaning för 22 435 kronor i fastighetsskatt avseende inkomståret 1998. Denna betalningsanmaning har inte nått mig eller min skatterådgivare i Stockholm, den välkända advokatbyrån Wistrands. Hade Skattemyndigheten och Kronofogdemyndigheten agerat som vilken annan normal människa som vill komma i kontakt med mig hade skatteskulden varit betald för mycket länge sedan. Här följer sex tips till Skattemyndigheten och Kronofogdemyndigheten att komma i kontakt med mig: Titta på adressen på senast inlämnade deklaration för beskattningsåret 1999. Läsa tidningarna och konstatera att jag är huvudägare i ett svenskt aktiebolag som heter Emerging Technologies AB. Ringa nummerupplysningen och be att få numret till ET och därefter ringa ET och fråga efter min adress och telefonnummer. Läsa tidningarna och konstatera att många journalister intervjuar mig. Ringa till journalisterna och be dem få mitt telefonnummer. Ringa mig och fråga efter min adress. Ringa till Patent- och Registreringsverket och fråga om jag sitter i några styrelser och därigenom få uppgift om min bostadsadress. Ringa till Finansinspektionen och ta reda på om jag finns i insiderregistret för något noterat bolag och därigenom få uppgift om min bostadsadress. Ringa min mamma och fråga efter telefonnummer och adress. Det kan verka bekymmersamt att jag inte betalat min skatteskuld i tid. Jag försäkrar att den nu skall betalas. Men det är mycket mer bekymmersamt att den Lokala Skattemyndigheten och Kronofogden inte har mer initiativförmåga när det gäller att komma i kontakt med utflyttade svenskar. Det är ett bra reportageuppslag till media. San Francisco 11 oktober 2000 Kjell Spångberg 1 Tara View Road Tiburon 94920 California, USA ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00650/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/11/20001011BIT00650/bit0002.pdf