KM förvärvar samtliga aktier i Nya Elproj Svenska AB

Report this content

KM förvärvar samtliga aktier i Nya Elproj Svenska AB Den 1 maj 2000 förvärvade KM genom sitt dotterbolag KM Elteknik AB samtliga aktier i Nya Elproj Svenska AB. Förvärvet är ett led i den offensiva satsning som KM Elteknik gör för att stärka sin position som det ledande elkonsultföretaget i Norrland. I och med förvärvet tillträder nuvarande VD och delägare i Elproj, Anders Wikström, tjänsten som platschef i Skellefteå samt som teknikansvarig för industriteknik i Norrland. Efter samman-slagningen har KM Elteknik cirka 30 medarbetare i Norrland, varav 8 i Skellefteå. KM Elteknik AB är ett starkt kundfokuserat företag verksamt inom fastighets-, industri-, väg- och bredbandsteknik. Elteknik har 230 medarbetare över hela landet och ingår i Kjessler & Mannerstråle (KM), ett av Sveriges ledande teknikkonsultföretag. KM är ett börsnoterat företag med mer än 900 medarbetare i sex dotterbolag. För ytterligare information: VD Christer Samuelsson,070-517 30 84 eller VD KM Elteknik Per-Anders Holmström, 08-555 230 52, 070-518 30 52 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00280/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/26/20000526BIT00280/bit0002.pdf