KlaraBo rekryterar Evert Rydell som ny Områdeschef Skåne

Evert Rydell har av KlaraBo utsetts till ny Områdeschef Skåne. Skåne är det enskilt största av KlaraBos regionala förvaltningsområden omfattande cirka 1.200 lägenheter och cirka 20.000 kvm lokaler med främst statliga och kommunala hyresavtal. Evert kommer närmast från en motsvarande position vid Victoria Park och tillträder sin nya tjänst under april månad 2021.

”Vi är glada att kunna välkomna en så erfaren person som Evert till oss. Det är också glädjande att KlaraBo alltmer uppfattas som en attraktiv arbetsgivare inom vår bransch, vilket är viktigt givet den tillväxtresa vi planerar de närmaste åren”, säger Andreas Morfiadakis, VD för KlaraBo.

Evert Rydell har lång branscherfarenhet från flera olika roller som områdes- och regionchef på Victoria Park sedan 2014. Dessförinnan har han ett förflutet på bland andra Heimstaden, Atrium Ljungberg och Akademiska Hus.

Jimmy Larsson, fastighetschef
jimmy.larsson@klarabo.se

andreas.morfiadakis@klarabo.se

KlaraBo förvärvar, uppför, äger och förvaltar attraktiva bostäder. Företaget grundades 2017 och agerar över hela landet men med tyngdpunkt i Skåne. Strategin är att i tillväxtregioner förvärva befintliga hyresfastigheter liksom mark för nyproduktion. Bostäderna är egenutvecklade och ytsmarta vilket bidrar till rimliga hyror. Såväl lägenheter som husens gestaltning utformas efter lokala behov i samarbete med kommunen. Nyproduktionen håller hög hållbarhetsstandard då byggnation sker främst i trä. KlaraBo är en långsiktig fastighetsägare.