100 000 handlare anslöt sig till Klarnas nätverk under det senaste året

Läs original

Stockholm, 15 oktober 2024 – Klarna, den AI-drivna globala betalningsleverantören och shoppingassistenten, har nått en viktig milstolpe. Över 100 000 nya handlare har anslutit sig till Klarna det senaste året, vilket gör att nätverket nu består av fler än 600 000 handlare världen över. Både stora och små företag väljer Klarna för att ge sina kunder en bättre shoppingupplevelse och ansluta sig till ett nätverk som främjar tillväxt.

Under det senaste året har flera välkända varumärken anslutit sig till Klarna, däribland Uber, New Balance, Electronic Arts och SKIMS. Idag har 44 av de 100 största handlarna i världen, däribland Adidas och Airbnb, valt att inleda samarbeten med Klarna.

"Målsättningen är att Klarna ska finnas tillgängligt överallt. Tillväxten speglar det stora förtroende som både handlare och konsumenter har för oss", säger David Sykes, Chief Commercial Officer på Klarna. "Det är en tydlig win-win: ju fler handlare som ansluter sig, desto mer tillgängliga blir vi för konsumenterna, och ju fler konsumenter som använder våra tjänster, desto större blir fördelarna för handlarna."

Klarnas tillväxt i siffror:

• Trafiken från Klarna-appen till handlares egna webbplatser har ökat med 36 procent jämfört med föregående år, och intäkterna från affiliatelänkar i appen har ökat med 33 procent.
  • Antalet handlare i USA har ökat med 92 procent på ett år.
  • Tillväxten för Klarnas amerikanska handlare har varit allra störst inom kategorier med många vardagsköp:
    • 339 procent inom utbildning
    • 315 procent inom resetjänster
    • 191 procent inom livsmedel och dryck
    • 167 procent inom bil- och fordonsdelar
  • Globalt använder i genomsnitt 90 000 nya konsumenter Klarna varje dag, vilket visar hur attraktivt nätverket är för handlare som vill nå fler kunder.

När konsumenter i allt större utsträckning väljer bort kreditkort fortsätter Klarna att bygga framtidens handelsnätverk. Med verksamhet i över 26 länder är Klarna en självklar del av konsumenters vardagsekonomi världen över.

För mer information, vänligen kontakta:

Sedan 2005 har Klarna verkat för att accelerera handel med konsumenternas behov i centrum. Med fler än 85 miljoner aktiva användare globalt och 2,5 miljoner transaktioner per dygn, revolutionerar Klarnas schyssta, hållbara och AI-drivna betalnings- och shoppinglösningar hur människor shoppar och betalar online, och hjälper konsumenter att shoppa smartare, tryggare och smidigare. Fler än 600 000 globala detaljhandelpartners, inklusive H&M, Saks, Sephora, Macy's, IKEA, Expedia Group och Nike, har integrerat Klarnas innovativa teknologier och marknadsföringslösningar för att driva tillväxt och lojalitet. För mer information, besök Klarna.com.