Enklare och tryggare än någonsin att handla online

Idag lanseras Klarna Checkout, betalningslösningen som i grunden förändrar hur man handlar och betalar online.

"Äntligen blir det lika enkelt att handla som att like:a saker på nätet och dessutom med nätets bästa konsumentskydd" säger Sebastian Siemiatkowski, medgrundare och vd för Klarna.

Klarna Checkout är en integrerad och intelligent betalningslösning som förenklar köpprocessen för konsumenter genom att avkräva så lite uppgifter som möjligt vid varje köp och dynamiskt anpassa sig till varje kund. Lösningen är ett helt nytt och patenterat koncept inom säkerhet på nätet: Incremental Identification. Som e-handlare kan man nu istället för att på egen hand bygga en kassa från grunden, sömlöst och enkelt integrera Klarna Checkout.

Klarna Checkout gör det möjligt för en e-handlare att:
- Erbjuda en enklare och tryggare köpprocess än någonsin
- Erbjuda de ledande betalningsalternativen, inklusive faktura, konto och kreditkort samlat under ett och samma tak
- Enkelt och snabbt integrera betalningslösningen och komma igång med försäljning

Klarna Checkout är resultatet av flera års intensivt utvecklingsarbete och är Klarnas största satsning någonsin. Målet har varit att skapa en lösning som gör det så enkelt och tryggt som möjligt för kunder att handla online, samtidigt som e-handlare ska få en plattform för ökad försäljning, ökad säkerhet och enklare avtal. Dessutom ska e-handlare kunna erbjuda de mest attraktiva betalningsalternativen, såsom faktura, konto och kreditkort.

Klarna Checkout lanseras idag på Nordic eCommerce Summit av Sebastian Siemiatkowski. Betalningslösningen kommer successivt göras tillgänglig för alla e-handlare i Sverige som är anslutna till Klarna.

För mer information, vänligen besök: www.klarna.com/checkout

Elias Carlsson
Tel:  +46 701 612 611
Email: press@klarna.com
www.klarna.se

Klarna är en av Europas ledande aktörer inom betalningslösningar för e-handel. Bolaget erbjuder en enkel och trygg betalningslösning som låter konsumenter betala efter att de fått sin vara. Idag används Klarna av fler än 14 000 e-butiker i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Tyskland och Nederländerna. Till Klarnas kunder hör bland andra Nelly, Cdon.com och Webhallen. Klarna grundades i Stockholm 2005 och har idag totalt 650 anställda och kontor i Stockholm, Helsingfors, Oslo, Amsterdam, Nürnberg, Köln och Tel-Aviv.